Föryngring

SĂ„ tall samtidigt med markberedning

22 inlĂ€gg 11591 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
AnvÀndarvisningsbild

Re: SĂ„ tall samtidigt med markberedning

Fredrik Reuter  
#710259
HannuRöj skrev:😀 @Fredrik Reuter.
Har du möjlighet att kolla föryngringsresultaten i den hÀr sÄddomrÄdet och ta bilder av plantrÄdet?

Vi har diskuterat mycket hÀr i forumet var i exakt ska frön lÀggas sÄ vore intressant att se pÄ vilken stÀlle finns mest plantor.
Jag Àr nyfiken att se har plantrÄdet blivit bredd och varierande, som man skulle tro. Entlig videon sitter röret i navhöjden sÄ tanken har vÀl varit att frön sprider breddare och plantorna skulle tÀcka större ytan.
👍 I en bred rĂ„d eller flĂ€ck finns ju mer potential Ă€n en smal rĂ„d som plantorna lĂ€tt blir med manuell sĂ„dd och myllning.


UrsÀkta sent svar men absolut!
Det kan ju passa bra nu i vÄr sÄ fÄr vi se hur det "tar sig".

Ska kolla pÄ detta.

   TS
Arevo
Avatar Fallback

Re: SĂ„ tall samtidigt med markberedning

alias  
#755916
Fredrik Reuter skrev:
HannuRöj skrev:😀 @Fredrik Reuter.
Har du möjlighet att kolla föryngringsresultaten i den hÀr sÄddomrÄdet och ta bilder av plantrÄdet?

Vi har diskuterat mycket hÀr i forumet var i exakt ska frön lÀggas sÄ vore intressant att se pÄ vilken stÀlle finns mest plantor.
Jag Àr nyfiken att se har plantrÄdet blivit bredd och varierande, som man skulle tro. Entlig videon sitter röret i navhöjden sÄ tanken har vÀl varit att frön sprider breddare och plantorna skulle tÀcka större ytan.
👍 I en bred rĂ„d eller flĂ€ck finns ju mer potential Ă€n en smal rĂ„d som plantorna lĂ€tt blir med manuell sĂ„dd och myllning.


UrsÀkta sent svar men absolut!
Det kan ju passa bra nu i vÄr sÄ fÄr vi se hur det "tar sig".

Ska kolla pÄ detta.


VÀcker trÄden till liv igen.

Hur ser den maskinella sÄdden ut nu efter tvÄ vÀxtsÀsonger?

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: SĂ„ tall samtidigt med markberedning

bengt.a  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#804496 @fredrik_reuter. Har ni gjort nÄn uppföljning av sÄdden Àn? Tittade pÄ en sÄdd igÄr, tror den gjordes med samma maskin för tvÄ Är sedan. Ser inte bra ut, har för mig det kom rejÀlt med regn efterÄt, verkar som det pÄverkade. Reagerade pÄ filmen att fröna hamnade i djupaste delen av spÄret. Skulle vilja haft det nÄgra cm upp lÀngs kanten. Har för mig att Skogspodden lÀgger dem dÀr nÀr de sÄr manuellt.

AnvÀndarvisningsbild

Re: SĂ„ tall samtidigt med markberedning

Fredrik Reuter  
#804525 Jag har haft lite kontakt med markÀgaren sporadiskt men tyvÀrr inte haft tiden att följa upp detta. Men tack för förslaget, det vore onekligen intressant att följa upp nu!

   TS
Avatar Fallback

Re: SĂ„ tall samtidigt med markberedning

bengt.a  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#808215 Hittat nÄgra plantor?

Avatar Fallback

Re: SĂ„ tall samtidigt med markberedning

bengt.a  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#810357 Letar nog förtvivlat....

AnvÀndarvisningsbild

Re: SĂ„ tall samtidigt med markberedning

Fredrik Reuter  
#810370 Hej,
Jag har tyvÀrr inte haft tid med detta Ànnu men hÄll ut!

   TS
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej GÀst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gÀrna vilja tipsa dig om hur du kan fÄ ut mer av skogsforum. Klicka pÄ de knappar som passar dig hÀr intill (minifönster öppnas).