Motorsåg och handhållet

Bergborrmaskin Bensindriven.

57 inlägg 8754 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Bergborrmaskin Bensindriven.

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#709406 Insåg just att den gamla cobran visst var på 70cc, 125 är ju lätt mc 🙃

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Bergborrmaskin Bensindriven.

Williamm  
#709409
gnisten83 skrev:Lite från broschyren på den nyare cobran från 80talet 🤓

Det är en sådan jag är nyfiken på.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Bergborrmaskin Bensindriven.

johan eriksson  
#709414 En sådan ny Cobra skulle man haft 😀
Fast å andra sidan, den jag har används kanske en halv tank var 3-5år, så det är nog svårt att motivera ett inköp. Skulle det vara samma pris som min gamla vore det däremot högintressant.

Användarvisningsbild

Re: Bergborrmaskin Bensindriven.

Williamm  
#709416
johan eriksson skrev:En sådan ny Cobra skulle man haft 😀
Fast å andra sidan, den jag har används kanske en halv tank var 3-5år, så det är nog svårt att motivera ett inköp. Skulle det vara samma pris som min gamla vore det däremot högintressant.

Var ligger prisnivån på den gamla?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Bergborrmaskin Bensindriven.

johan eriksson  
#709419 Vet inte vad man skulle begära.
Inte till salu i dagsläget då jag inte har en ersättare. Priset när jag fick fatt i den var gratis, men då var den defekt och utskrotad sedan länge från vägverket. Nu är den fullt fungerande och funkar faktiskt hyggligt. Skapligt lättstartad även om den stått något år.

Användarvisningsbild

Re: Bergborrmaskin Bensindriven.

Williamm  
#709422
johan eriksson skrev:Vet inte vad man skulle begära.
Inte till salu i dagsläget då jag inte har en ersättare. Priset när jag fick fatt i den var gratis, men då var den defekt och utskrotad sedan länge från vägverket. Nu är den fullt fungerande och funkar faktiskt hyggligt. Skapligt lättstartad även om den stått något år.

Jag menade inte din specifikt, utan den gamla typen av Cobra överlag.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Bergborrmaskin Bensindriven.

johan eriksson  
#709423 Beror nog lite på skick och utrustning. Men 2-4000 är nog inte orimligt. Har för mig att när försvarets fältarbetslådor med Pionjär BR80 eller BR100 såldes var det runt 8-10000kr, men då var det ju i princip nya maskiner med komplett utrustning, även om de var omoderna.

Användarvisningsbild

Re: Bergborrmaskin Bensindriven.

Vardon  
#709428 Var bor du rent krasst skulle du nog kunna få den gamla warsopen då mor ärvde bland annat en halv cobra och jag tror inte hon ska borra mer än jag får låna den.

Användarvisningsbild

Re: Bergborrmaskin Bensindriven.

Williamm  
#709474
Vardon skrev:Var bor du rent krasst skulle du nog kunna få den gamla warsopen då mor ärvde bland annat en halv cobra och jag tror inte hon ska borra mer än jag får låna den.

Jag bår tyvärr mitt ute i vattnet... Men Tack! än då.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Bergborrmaskin Bensindriven.

Erre  
#709492
@williamm skrev:
@Vardon skrev:Var bor du rent krasst skulle du nog kunna få den gamla warsopen då mor ärvde bland annat en halv cobra och jag tror inte hon ska borra mer än jag får låna den.

Jag bår tyvärr mitt ute i vattnet... Men Tack! än då.

Jag har langat såg ifrån Skåne till Finland. Med hjälp av totte.
Så det där borde gå att lösa om du är intresserad William

Användarvisningsbild

Re: Bergborrmaskin Bensindriven.

Williamm  
#709503
Erre skrev:
@williamm skrev:
@Vardon skrev:Var bor du rent krasst skulle du nog kunna få den gamla warsopen då mor ärvde bland annat en halv cobra och jag tror inte hon ska borra mer än jag får låna den.

Jag bår tyvärr mitt ute i vattnet... Men Tack! än då.

Jag har langat såg ifrån Skåne till Finland. Med hjälp av totte.
Så det där borde gå att lösa om du är intresserad William

Jo jag är intresserad, men frakten får en sådan med post vill jag inte tänka på.
@Vardon, var bor du? Jag kommer att åka till någon gång.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Bergborrmaskin Bensindriven.

johan eriksson  
#709505 Det Erre menar är att med Skogsforums hjälp kan grejer flyttas runt till rätt ort utan kostnad om man inte har bråttom. Jag har fått grejer från både Norge och inom landet på så vis, kan ta lite tid, upp till ett år kanske, men fram brukar det komma om man inte har bråttom.
Jag har via annat forum hjälpt till att flytta grejer på så vis med.

Användarvisningsbild

Re: Bergborrmaskin Bensindriven.

Williamm  
#709508
johan eriksson skrev:Det Erre menar är att med Skogsforums hjälp kan grejer flyttas runt till rätt ort utan kostnad om man inte har bråttom. Jag har fått grejer från både Norge och inom landet på så vis, kan ta lite tid, upp till ett år kanske, men fram brukar det komma om man inte har bråttom.
Jag har via annat forum hjälpt till att flytta grejer på så vis med.

Tack!
Det låter som en bra ide. Den behöver inte hela vägen till Gottland, det räcker med ett ställe som jag kommer att hälsa på.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Bergborrmaskin Bensindriven.

totte  
#709518 Vi som brukar kajka omkring i landet håller förstås ögonen öppna för tillfällen att frakta grejor som får plats i bilen. Gissar att du kommer att vara sugen att komma åt det här hållet där Mange och hans museum finns.

Men nu måste vi först få oss lite antikroppar.

Användarvisningsbild

Re: Bergborrmaskin Bensindriven.

Williamm  
#709519
totte skrev:Vi som brukar kajka omkring i landet håller förstås ögonen öppna för tillfällen att frakta grejor som får plats i bilen. Men nu måste vi först få oss lite antikroppar.

Jag har tid att vänta, men du behöver nog en större bil också 😉
Om den skulle kunna komma till @Mange eller @totte För dem kommer jag garanterat att besöka.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).