Skotare

Brunett 578 verkstadshanbok

22 inlägg 16893 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Brunett 578 verkstadshanbok

Jonas_brunström  
#100142 diffrential axel, stödlagringar på kraftuttagsaxeln kaftuttagsväxeln och boggien är väll främst det jag behöver just nu iallafall, tills nått annat krachar dvs :D skulle du fixa det vore det kanon!. Men det är ingen brådska ladda upp när du har tid bara! tack på förhand!

   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: Brunett 578 verkstadshanbok

Jonas_brunström  
#103624 Nu har jag hittat felet- Drivaxeln i höger boggie på framvagnen hade gått av skall börja montera ihop allting igen så om du har en bild på höger boggies drivaxel på framvagnen så skulle det vara kanon.

   TS
Avatar Fallback

Re: Brunett 578 verkstadshanbok

Karlsson578  
#103674 Hej! Tyvärr så var det här det ända jag kunde hitta i ena delen av pärmen. förutom några kraftuttags växel o.d men det vill du inte ha va?? Har lite ligger ute i maskinen också men det får jag hämta imorrn o titta i :D

Bild


mvh...

Avatar Fallback

Re: Brunett 578 verkstadshanbok

Jonas_brunström  
#103682 hej njääe det är nog mest en översikt av driv axleln som går från diferentsialen ut i boggin som är intressant. differential låset sitter på högra sidan i framvagnen, kanske axeln som går ut därifrån kan finnas på den bilden? ifall den inte finns i din katalog så gör det inget. då får jag själv försöka fundera ut hur tusan det skall sitta ihop och hoppas på det bästa :D

   TS
Avatar Fallback

Re: Brunett 578 verkstadshanbok

Jonas_brunström  
#103683 hej njääe det är nog mest en översikt av driv axleln som går från diferentsialen ut i boggin som är intressant. differential låset sitter på högra sidan i framvagnen, kanske axeln som går ut därifrån kan finnas på den bilden? ifall den inte finns i din katalog så gör det inget. då får jag själv försöka fundera ut hur tusan det skall sitta ihop och hoppas på det bästa :D

   TS
Avatar Fallback

Re: Brunett 578 verkstadshanbok

fastfälld  
#671599 Gammal tråd , men testar att skriva här och se om jag får något svar, har en 578:a 82:a där hög och låg växel varit knixiga att byta mellan. Man har fått lirka med hydrostaten och dumppedalen ... Men häromdagen så gav växelvajern upp, lr inte själva vajern utan det vita hårdplaströret som fjädern och själva vajern löper i från reglaget i hytten till växelväljarn på själva transmissionshuset där det kommer ut från hyttgolvet. Har försökt skarva och få tryck på det med slängklämmor och överliggande skenor i plast. Men det håller inte för trycket och fjädern med vajern pressar isär det i skarven, när man försöker ändra växelläge. Runt det vita hårdplaströret går det ju tvinnad stålvajer för att skapa tryck på hårdplaströret men exakt vart det kom ut från hyttgolvet så var det en liten glipa där plaströret gick isär.... 😥 Så tänkte kolla om någon råkat ut för samma sak och om ni bytt till ett pex-rör eller liknande och lyckas trä i fjäder och vajer och fått fason på det ?

Slänger upp en bild på brottet innan jag skarvade dit plastskenorna och slangklämmorna...

Användarvisningsbild

Re: Brunett 578 verkstadshanbok

Tobbe578  
#705847 Tjena nån som har sprängskiss på dom rören som brukar spricka!
Vår 578 driver dåligt när den blir varm
Mvh Tobbe

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).