Traktorer och processorer

Hypro 300

150 inlägg 75191 visningar 22 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Hypro 300

Erre  
#701110 Bygg en sån här istället @Vardon
Passar på spett. Å funkar. Linhjul blir nog inte bra.

   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Hypro 300

Erre  
#701111 Men idéen är snodd från @hlb å hans enepinne.
Ära den som äras bör.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Hypro 300

Vardon  
#701112 Ja det är ju en ide. Först tänkte jag bara göra ett spår i spettet men blir nog för hårt mot vajern. Men plastämne och svarv har jag. Synd ämnet är typ 120 mm. Men svarva är roligt.

Användarvisningsbild

Re: Hypro 300

hlb  
#701114 Håll till godo. Jag vill inte ha många detaljer att hålla reda på. Just nu ligger mitt brytblock och stropp under snön. För mig räcker en en-pinne åt gången. Reservpinnen har jag hemma och jag önskar mig en till när jag fyller år. Spåret ska se ut precis så som Erre har gjort det.

Avatar Fallback

Re: Hypro 300

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#701125 Hur nära trädet sätter du pinnen? Är det så att toppen går emot trädet?

Avatar Fallback

Re: Hypro 300

källefall8  
#701126 Tack för utförlig beskrivning hlb! detta med att komma över en stubbe är ju fantastiskt, hur ofta har man inte stått med en stock å lirkat vid en stubbe. Jag tillverkar ju hellre saker i metall än trä men som sagt det ska vara lätt att bära på oxå å då är naturens material ibland överlägsna.
@Erre använder du din tingest på ett alu spett eller något annat?

Användarvisningsbild

Re: Hypro 300

hlb  
#701138 Mange: Så nära och hitom den hindrande stubben som möjligt. Jag vill ha naturmaterial om jag lägger den mellan mot ett träd, Jämnar tryckbelastningen bättre mot trädet.
Om jag hade haft mycket en, skulle jag tillverkat en hög till nästa Elmia och man hade fått se många med fina vandringsstavar mellan SFO-montern och utgången.

Användarvisningsbild

Re: Hypro 300

Erre  
#701167
@källefall8 skrev:Tack för utförlig beskrivning hlb! detta med att komma över en stubbe är ju fantastiskt, hur ofta har man inte stått med en stock å lirkat vid en stubbe. Jag tillverkar ju hellre saker i metall än trä men som sagt det ska vara lätt att bära på oxå å då är naturens material ibland överlägsna.
Erre använder du din tingest på ett alu spett eller något annat?

Har haft den på ett vanligt spett.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Hypro 300

Vardon  
#701170
Erre skrev:
@källefall8 skrev:Erre använder du din tingest på ett alu spett eller något annat?

Har haft den på ett vanligt spett.


Inga aluspett kommer in på erres gård...

Avatar Fallback

Re: Hypro 300

källefall8  
#701179 Låter som om jag får offra en av de få enar som finns kvar på betesvallen! Järnspett tycker jag är tungt å släpa på.

Användarvisningsbild

Re: Hypro 300

Erre  
#701190
Vardon skrev:Inga aluspett kommer in på erres gård...

Jo då. Till slut så. 😂

Men jag har nog inte användt den på aluspettet än. Men numera så står det ett alu spett i hållaren på Niaben.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Hypro 300

hlb  
#701211 Erre: Använder du aluspettet när du blir för varm om händerna i snöstormen???? 😀 😀

Användarvisningsbild

Re: Hypro 300

Erre  
#701255
hlb skrev:Erre: Använder du aluspettet när du blir för varm om händerna i snöstormen???? 😀 😀

😁.

Gillar aluspettet för att det är lättare att bära på.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Hypro 300

Kobbelgaard  
#705050
ananders skrev:
nilsszzon skrev:din gamla hypro på blocket nu ananders?


Nä det är fortfarande min, köparen backade ur.


Har du fortfarende HYPROn kvar? Och är den till salu?😊

Användarvisningsbild

Re: Hypro 300

ananders  
#705052
Kobbelgaard skrev:
ananders skrev:
nilsszzon skrev:din gamla hypro på blocket nu ananders?


Nä det är fortfarande min, köparen backade ur.


Har du fortfarende HYPROn kvar? Och är den till salu?😊


Nä, de är såld.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).