Skotare

Prisvärd gallringsskotare

2 inlägg 2132 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Prisvärd gallringsskotare

JJohansson  
#696220 Tjenare.
Går lite i tankarna att byta bort min SM 868 mot en modernare maskin. Men är lite osäker på vad man ska satsa på, skruvar entreprenad och gruvmaskiner till vardags så en maskin med med lite fix är bara ett +

Funderar på en prisklass kring 250-300.000
Ca 10-12tons maskin.
Kom gärna med förslag + / - är inte så insatt i dom olika tillverkarnas datasystem så gärna lite tips där vilka som strular minst.
Måste klara egna vägtransporter för egen maskin ca 5-6 km.



   TS
Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: Prisvärd gallringsskotare

MF förare  
#696243 Hej. Körde gremo maskiner för ett antal år sen. 950R lastar ca 10 ton å är smidig i gallring å klarar mindre slutavv med. Se till att maskinen (oavsett va du slår till på) har boggi lyft så kan du flytta på väg med kedjor på ena hjulen på traktor delen. Den har 2 stegade powershift låda å pinna på bra efter vägen. Kolla lite efter sprickor i bak ram å bakre delen av traktor ramen å att den inte är glapp i midjan och boggilager. Upplevde dem som lite för starka för sitt eget bästa om man inte tänkte sig för med timmer lass. Dock har ja dålig koll på priserna nu för tiden, å inte ofta de dyker upp nån på blocket tycker ja så antar att äldre ex blir gårds maskiner. ..

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).