Arbetskläder för skogen

stihl gore-tex jacka

10 inlägg 5698 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

stihl gore-tex jacka

pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#5423 nån som känner igen den här stihl jackan?? den finns inte i deras sortiment, hur pass synlig är den måntro gentemot hvas blus?

http://images.tradera.com/593/41663593_1.jpg



   TS
Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#5457 ingen som har nån åsikt??

   TS
Användarvisningsbild
swe#kipp  
#5463 du får nog vänta på Huggarn jag har aldrig sett en sån där ,,,,

Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#5473 vart e Huggarn han brukar ju bo här på forumet ? :shock:

   TS
Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#5569 denna vecka ska den komma, 330kr kosta den me frakt

har huggarn inte kommit hit ännu? :shock:

   TS
Användarvisningsbild
Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#5659 Hehe!! här är huggarn!! :D Ursäkta min långa frånvaro! det har milt utryckt varit mycket jobb ett tag,("jobba-äta-träna-sova") och ser så ut att fortsätta ett bra tag!! :? :D men har hela tiden kikat in här för att kolla inläggen,så jag tror att jag har ganska bra koll på läget!! :lol:

pgo jim: den stihljackan har jag,tro det eller ej, ingen koll på!! :shock: :lol: stihl säljer en del saker i bla tyskland å usa som aldrig säljs här! och vise versa! har du köpt den jackan? var,när, hur? med tanke på "stora" märket så lär den väl ha nåt år på nacken! eller?


PS: att jag jobbar mycket,innebär troligtvis att det kommer att bli inlägg typ: "kolla vad jag har köpt" framöver!! :lol: 😈

Avatar Fallback
nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#5667 Hej PGO!

Du verkar vara duktig på att hitta begade prylar till rätt pris!
Kan tipsa om att skidbyxor(utför) är perfekta som röjarbyxor när det är kallt o blött. Köpte ett par nya -tex byxor för 400:- i somras. Hängslen och vida, förstärkta byxben passar bra. Går att hitta billigt sas"off-season".

/Nisse

Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#5669 jo ja köpte den för runt 300med frakt

med tanke på att det är gore-tex så tycker jag det var helt okej, men jag ska nog endå framöver köpa en husqvarna blus för dom syns man bättre i, men att kanske kunna ha denna vid dåligt väder eller under..

ibak kan man öppna en dragkedja och rulla ut nån orange plast/gummi som då hänger ner

jag har även ett ex av husqvarna röjjarblus äldre modell oanvänd och byxor

   TS
Avatar Fallback
PJ  
#6946 Jag har en likadan blus.
Fast jag tror inte det är en stihl (just nu har jag inte den hos mig så jag kan kolla)
Jag fick min när jag jobbade för sveaskog ca. 15 år sedan.
Vad min bas sa till mig var det en prototyp som inte utvecklades vidare bland annat på grund av problem med delaminering av goretex-skiktet.
Det där bak är en rövlapp, tanken är att du kan fälla ut den när du skall sätta dig och det är blött
Vad gäller stihls kläder så är dom inte så bra avseende synligheten. Jag har själv en finetex-jacka och den blev matt i färgen tämligen omgående.

Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#6949 okej!

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).