Socialt (mer om oss)

Musikhjälpen 2020

49 inlägg 5034 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Musikhjälpen 2020

Kse  
#686199 Imorgon drar Musikhjälpen 2020 igång.

Det här konstiga året gör att även Musikhjälpen är lite annorlunda i år men Skogsforum är i vanlig ordning med och samlar in pengar.

Årets tema är: Ingen människa ska lämnas utan vård.

Hälsa är en mänsklig rättighet. Ändå saknar minst halva världens befolkning tillgång till grundläggande hälso- och sjukvård. Bland de 7,4 miljoner barn och unga som dog under 2019 hade de allra flesta fall varit möjliga att förebygga eller behandla. Det finns kunskap och resurser för att rädda miljontals liv, som inte når fram.

Vi lägger inom kort upp en länk till vår digitala insamlingsbössa.

Vi kommer i vanlig ordning att lotta ut fina priser till er som skänker pengar, ni skickar då ett PM till Fredrik Reuter och anger hur många hundralappar ni skänkt och erhåller en ”lott” per hundra kronor.


Den senaste tidens utveckling med ökad smittspridning gör att även Musikhjälpen ställer om. Istället för att genomföra evenemanget på Gamla torget i Norrköping flyttar man in till större produktionslokaler som ger bättre förutsättningar att genomföra Musikhjälpen på ett tryggt sätt.


Ditt bidrag gör skillnad.



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2020

Fredrik Reuter  
#686272 Bra initiativ kse!

Detta har ju blivit en kär tradition för oss på Skogsforum och 2020 är inget undantag. 👍

Jag har startat en bössa på Musikhjälpen men det verkar ta sin lilla tid att få den godkänd. Jag kommer lägga upp länk till bössan direkt den är uppe.

#mh20

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2020

SHR  
#686278 Bössan verkar vara uppe nu; in och bidra!

https://bossan.musikhjalpen.se/skogsforum-skramlar

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2020

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#686285 Det såg så tomt ut med 0 kr, så jag började med en liten slant.....

Avatar Fallback

Re: Musikhjälpen 2020

devlin  
#686323 Jag fyllde på lite också...

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2020

Kse  
#686563 Nu är Musikhjälpen 2020 igång och kör nonstop i 144 timmar.
Mirjam Bryant börja med att spela live i studion som man nu befinner sig i, glasburen som brukar stå ute på nått svenskt torg finns av naturliga skäl inte detta år
Nu kör vi.

Klicka på länken nedanför för att komma till Skogsforums digitala insammlingsbössa.

https://bossan.musikhjalpen.se/skogsforum-skramlar

   TS
Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2020

Kse  
#686981 Vi är inne på dygn 2 av Musikhjälpen och 800 kronor har letat sig in i vår insamlingsbössa.

Känner du att du har en femtiolapp eller mer över så lägg in den i vår digitala insamlingsbössa.
Alla bidrag gör skillnad.

https://bossan.musikhjalpen.se/skogsforum-skramlar

   TS
Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2020

halvproffs  
#687004 +200kr

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2020

Kse  
#687075
halvproffs skrev:+200kr


👍

   TS
Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2020

Kse  
#687318 Ja det går lite trögt för vår insamling i år men det brukar ju ta fart ju längre in i Musikhjälpen man kommer.

Varje krona räknas, och i år när temat är; Ingen ska lämnas utan vård, så är det verkligen så.
I stora delar av världen dör små barn på grund av diarré eller mindre infektioner som vi rycker på axlarna åt här hemma.

Vätskeersättning, näringslösning och antibiotika kostar inte många kronor per dos men kan vara skillnaden mellan liv och död.

1000 kronor har vi fått in hittills i vår digitala insamlingsbössa.
Dit kommer du om du klickar på länken här nedanför.

https://bossan.musikhjalpen.se/skogsforum-skramlar

   TS
Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2020

SHR  
#687323 La in en hundring igår och fick bekräftelse av Swish att det gått iväg men inne på musikhjälpen rullade bara hjulet på ”bekräftar din betalning” 😢 hoppas det kom in på Skogsforums bössa.

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2020

halvproffs  
#687326
SHR skrev:La in en hundring igår och fick bekräftelse av Swish att det gått iväg men inne på musikhjälpen rullade bara hjulet på ”bekräftar din betalning” 😢 hoppas det kom in på Skogsforums bössa.


Det var lika för mig. Borde stå betalning genomförd e.d. kollade kontot och min summa var dragen.

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2020

SHR  
#687328
halvproffs skrev:
SHR skrev:La in en hundring igår och fick bekräftelse av Swish att det gått iväg men inne på musikhjälpen rullade bara hjulet på ”bekräftar din betalning” 😢 hoppas det kom in på Skogsforums bössa.


Det var lika för mig. Borde stå betalning genomförd e.d. kollade kontot och min summa var dragen.

Tråkigt. Ser inte mitt bidrag i bössan så det försvann nog på nått vis in till Radiohjälpen utan att komma in i nån specifik bössa.

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2020

halvproffs  
#687330 La in en hundring till. Få se om den kommer till skogsforums bössa. Jo den kom fram och nu snurrade inte hjulet som det gjorde igår.

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2020

Kse  
#687331
halvproffs skrev:La in en hundring till. Få se om den kommer till skogsforums bössa. Jo den kom fram och nu snurrade inte hjulet som det gjorde igår.

Båda din insättningar verkar ha kommit i @halvproffs, iom att det har varit så låg trafik så har jag kunnat se att det ökat med insatt belopp strax efter.
SHR’s insättning kan jag dock inte bekräfta.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).