Skotare

ÖSA 250 Problem att få upp farten på maskinen

20 inlägg 7575 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: ÖSA 250 Problem att få upp farten på maskinen

LarsBj  
#683016 Tack för informationen! Jag har en 8+hjuling, har haft lite svårt att lokalisera denna rotationgivare med hytten fälld och sidoplåten borttagen. Får prova med bukplåten och v framdäck. Det gick bra att byta bränslenivå mätaren på andra sidan iaf.

Ta det lugnt i USA!
Mvh
Lars

Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: ÖSA 250 Problem att få upp farten på maskinen

AKKAMAAN  
#683070
LarsBj skrev:Tack för informationen! Jag har en 8+hjuling, har haft lite svårt att lokalisera denna rotationgivare med hytten fälld och sidoplåten borttagen. Får prova med bukplåten och v framdäck. Det gick bra att byta bränslenivå mätaren på andra sidan iaf.

Ta det lugnt i USA!
Mvh
Lars

Du kan testa varvtalsgivaren/rotationsgivaren enligt denna instruktion, LÄNK

Användarvisningsbild

Re: ÖSA 250 Problem att få upp farten på maskinen

Sören12  
#683192 Jag glömde säga att jag också skruvade bort mina 2 oljefilter (jag har en turbo sexa) och då var det inga problem att lyft upp slangar och kablar. Givaren var då helt synlig.

   TS
Användarvisningsbild

Re: ÖSA 250 Problem att få upp farten på maskinen

LarsBj  
#684580 Halloj!

Jag hittade på givaren, var inte så konstigt att jag inte hittade den. Det var ju en massa slangar över, samt så var den helt täckt med bås å skit.

Jag bytte kablarna nu och tog bort kontakten som satt nere där, ledarna såg bra dåliga ut. Har inte hunnit provat funktionen, ska göra det imorgon. Jag hoppas givaren fungerar👍

Mvh
Lars

Användarvisningsbild

Re: ÖSA 250 Problem att få upp farten på maskinen

LarsBj  
#684827 Den gick bra idag, effektregleringen fungerade bra. Får hoppas att det fortsätter så! Annars ryker sensorn nästa gång👍

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar