Skotare

Reservdelar till ÖSA 260

4 inlägg 1994 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Reservdelar till ÖSA 260

KalleHåstedt  
#677030 Hej. Undrar om någon vet om man kan få tag i rutor till hytten som resevdel. Höger främre sidoruta i första hand. Jag släpade fram en ikullblåst stor tall för att bättre kunna ta hand om den med motorsågen. Jag bara öppnade gripen och lät rotänden falla ner till marken. Den träffade en jordfast sten och slog loss en stenskärva i form och storlek som en gotländsk varpa. Den kom flygande från max kranlängd som en projektil rakt in i rutan som krossades med en fruktansvärd smäll. Helt osannolikt. Jag tror att jag skulle kunna släppa träd på detta vis 100 gånger om dagen i 10 år utan att detta skulle upprepas.



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: Reservdelar till ÖSA 260

bgl  
#677042 Enklast är att köpa en skiva av polykarbonatplast, men några cm övermån och skruva fast mot plåtkanten.
Drygt 2000kr för uv-säker och reptålig 6mm.

Avatar Fallback

Re: Reservdelar till ÖSA 260

KVIST  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#677069 Jag köpte nya rutor och lister till 260 för ett årsedan på koppom maskin.

Användarvisningsbild

Re: Reservdelar till ÖSA 260

KalleHåstedt  
#677133 Hej och tack för tipset.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).