Önskemål och feedback

Spam i PM [2020-10-04]

8 inlägg 606 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Spam i PM [2020-10-04]

Fredrik Reuter  
#671158 Som flera säkert märkt så har vi under helgen utsatts för en spamattack. Attackerna har skett från Ryssland och går ut på att skicka PM till slumpmässigt utvalda medlemmar. I PM:et finns flera länkar som börjar mer bit.ly. Jag jobbar oavbrutet med att förhindra detta men tyvärr har flertalet PM skickats under morgonen idag.

Viktigast av allt just nu - Klicka INTE på länkarna i PM:et!

Det är som du förstår helt utanför vår kontroll vad som länkas till i ett PM och högst troligt är det inte nyttiga sidor det länkas till.

Vad som också är viktigt att veta är att Skogsforum INTE på något sätt har hackats eller liknande. Det är spamrobotar som denna gång blivit än mer sofistikerade och klarat att ta sig igenom.

Fortsätt gärna att anmäla om dessa PM, du kan kontakta mig via PM eller mail fredrik[snabel-a]skogsforum.se.



   TS
Användarvisningsbild

Re: Spam i PM [2020-10-04]

halvproffs  
#671175 Samma problem på ATVforum tyvärr.

Användarvisningsbild

Re: Spam i PM [2020-10-04]

Beangan  
#671212 Jamen, jag som tyckte mitt PM va lite underhållande ;)

Kliade mig i huvudet en gnutta när jag fick mail om att det va PM på skogsforum av alla ställen.

Användarvisningsbild

Re: Spam i PM [2020-10-04]

Erre  
#671259
halvproffs skrev:Samma problem på ATVforum tyvärr.

Hänger du på såna ställen??!!??
Allt finns ju här. 😜

Användarvisningsbild

Re: Spam i PM [2020-10-04]

halvproffs  
#671298
Erre skrev:
halvproffs skrev:Samma problem på ATVforum tyvärr.


Hänger du på såna ställen??!!??
Allt finns ju här. 😜


Ber så mycket om ursäkt 😉 . Skulle kolla en sak om min Polaris och warnwinchen. Än det ena felet efter det andra. Ta mig f..n värre än Ford 😎

Användarvisningsbild

Re: Spam i PM [2020-10-04]

Erre  
#671302 😂 😂.

Avatar Fallback

Re: Spam i PM [2020-10-04]

FMG Lillebror  
#672621 Vad beror det på att jag inte har fått något svar av dej eller någon annan.Har försökt via mail, telefon och messenger?
//Anders

Användarvisningsbild

Re: Spam i PM [2020-10-04]

Fredrik Reuter  
#673181 Hej,

Ursäkta sent svar men till att börja med så har jag inte Messenger. Vad jag vet så har jag inte fått något mail från din e-postadress och har du ringt så har du nog gjort det när jag varit upptagen i telefon. Hade du lämnat meddelande så hade jag lyssnat och återkopplat.

Vi tar förövrigt spam och liknande på högsta allvar och spenderar mycket tid och ansenligt med pengar för att detta ska förhindras. Nu gled en robot från Ryssland igenom vårt nät och vi har åtgärdat detta. Vi hoppas också att det inte händer igen. Delar av internet är dock mycket mörkt så det är svårt att skydda sig till 100%.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).