Skogsnyheter

Skogsforum startar Stories

34 inlägg 39686 visningar 14 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Skogsforum startar Stories

totte  
#666748 Men vilken är målgruppen? Den här om skotare verkar ju vara för de som närapå aldrig sett en skogsmaskin. Och då undrar man ju, kommer den gruppen någonsin att besöka skogsforum och läsa en story?

Vill alls inte att vara negativ, men jag tror att det finns skäl i att fundera på vilka man vänder sig till, i vilket syfte och hur dessa skall få tillgång till det.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Skogsforum startar Stories

Fredrik Reuter  
#666751 Så här i början så gör vi stories som vi tror kan täcka in ett område som inte finns i forumet idag.

Ett bra exempel är Twin-Trac. Vi grottar ner oss direkt ner i myllan. Då kan det vara bra med en story som visar övergripande om hur en lantis används i skogen och hur det kan bestyckas. Vips så har vi kanske lärt någon som är intresserad men inte vågat fråga.

Typ så har vi tänkt.

   TS
Avatar Fallback

Re: Skogsforum startar Stories

husqvarna_med_sthil  
#666761
Fredrik Reuter skrev:Vad kul!

Idag är det vi som gör dem själva. Det är lite meck så här i början men vi skulle kunna bygga ett verktyg så vem som helst kan göra dem, det kanske skulle bli kanonbra!?


Ja själva bygget borde inte vara så stora problem men kanske är det bättre att få komma med önskemål som medlem för att hålla en bra överblick och tillgänglighet. Jag tycker att det är en bra idé och forumet blir en tillgång för fler då det går att söka rak grundläggande info om de olika sakerna det diskuteras om i trådarna. Det stör ju inte på något vis forumet även om det säkert tar en hel del resurser från er som jobbar med det i tid vid skärmen.

Avatar Fallback

Re: Skogsforum startar Stories

husqvarna_med_sthil  
#666763 ... Det kanske skulle vara mening att koppla länkar från stories till de olika forumkategorierna. Kanske går att dynamiskt koppla databasernas tabeller till varandra så rätt stories hamnar vid rätt forumkat automatiskt efter ni gjort dem... lätt att komma med ideer, men man ska få det att fungera på ett bra sätt också :) kör så det ryker !

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).