lör 12 sep 2020, 19:39#666387
Igår gick det bra.
Jag tog med syrran på jakt som börjat jaga för nått år sen men inte fått skjuta nån älg än, det ändrade hon på med råge när hon fick fälla en 16 taggare på 300 kg.
Vi han tom. vara med live i P4 norrbotten medans vi smög på älgen och så fick syrran vara med igen efter att älgen var i backen.😄
Vi stod länge på ca 50 meter medans hunden jobbade på, plötsligt klev älgen fram och var rakt i siktet, det var nära att jag tryckte av på ren reflex men jag hade ju lovat syrran att hon skulle få skjuta.
Syrran hade inte läge därifrån hon stod ca 10 meter vid sidan om mig och det gick ytterligare några minuter innan hon fick skottläge.
När hon sköt tyckte jag inte att älgen markerade träff den stod still en stund och satte sen iväg med en väldans fart, jag följde den i kikaren så långt det gick och sen sköt även jag ett skott. Det visade sig vara helt i onödan då syrrans skott var en perfekt träff som gick både genom lunga och hjärta.
$matches[2]
$matches[2]
$matches[2]
1599935727_5ebfabb2-b8dc-4c84-911a-db05e6479bac.jpeg
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort,
Välkommen! Skapa konto