Traktorer och processorer

Silverstone FS 254 II

7 inlägg 3853 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Silverstone FS 254 II

Tangot  
#665869 Köpte en Silverstonetraktor av ATV Sweden via återförsäljare 2010. Har haft en del problem men lyckats åtgärda det mesta själv. ATV Sweden har inga reservdelar längre och slutat med sin agentur så där är det stopp och och jag har inte sett någon som säljer eller reparera dessa traktorer i Sverige. Så senast fick jag importera vattenpump från Ungern. Nu skulle jag behöva ny ruta till hytten på förarsidan, men vet inte vart jag ska vända mig.

Så min fråga till er är vet ni någon som säljer, reparerar eller kan ha reservdelar till Silverstonetraktorerna.

När jag köpte traktorn så sa Tommy på ATV Sweden att hytten var tillverkad i Polen, men jag kan inte hitta någon info om detta. Varken på traktorn eller på nätet. Någon som vet vem som tillverkat hytten? Eller kan ha glasrutor till den?

Finns det någon användare som har en verkstadsmanual eller stor vana att skruva med dessa traktorer så skulle jag uppskatta en kontakt.

M v h

Thomas Olsson
Norrmesunda
Bredbyn
0661-42015



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Silverstone FS 254 II

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#665880 Har du någon glasmästare i närheten så fråga där om det nu inte är någon konstig form på rutan.

Användarvisningsbild

Re: Silverstone FS 254 II

Tangot  
#665898 Tack f svar!

Tyvärr har jag försökt - men de kan inte spåra. Ingen plåt i hytten och Ingen info på rutorna. Kan tänka mig att den tillverkades t flera traktorer.

Som bekant heter denna traktor Mahindra, men går även under namnen, Feng Shou, Lenar o s v. När den kom t Sverige så fick den hytt och lastare och kallades Silverstone. Har sett liknande traktorer på internet som är röda och det verkar vara samma/liknande hytt på dessa. Tycker att det borde dyka upp ngn info om tillverkaren någonstans - men hittills fruktlöst.

   TS
Avatar Fallback

Re: Silverstone FS 254 II

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#665972 Ställer du dit traktorn så skär glasmästaren till en ruta.

Användarvisningsbild

Re: Silverstone FS 254 II

Tangot  
#665975 Tack f svar, men omöjligt p g a avstånd, kostnader + att rutan är härdad, böjd och borrad!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Silverstone FS 254 II

T.Svensson  
#757764 Vet inte om du har kvar traktorn.
Men jag saknade också en dörr till min och lyckades få tag i en hos tillverkaren i Polen.
Dörren kostade inte mer än 1200 kronor, frakten var desto dyrare 2400.
Tog ungefär 3 månader innan de fattade vad jag sökte, sen tog inte leveransen mer än 2 veckor från beställning.
Bifogar tillverkarens namn samt mejladress.

https://koja.com.pl

biuro@koja.com.pl

Användarvisningsbild

Re: Silverstone FS 254 II

Tangot  
#757774 Tack för info. Jag har kvar traktorn. Har fungerat bra utan dörr då jag hoppar in och ut hela tiden.
Men skall absolut kontakta företaget.

m v h

Thomas

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).