lör 05 sep 2020, 19:21#665025
Vi alla vet, framför allt vi som har en familj att för att det ska fungera bra mellan kvinnor och män ska kvinnan styra och bestämma.
Det är EXAKT samma förhållande som det är med en hund och en katt.
Så länge katten har herraväldet fungerar det bra att ha en hund tillsammans med katt.
Män fungerar bra tillsammans med kvinnor och även feminister så länge mannen tiger och lyder= fogar sig .
Männen får gärna ha åsikter, bara så länge de håller dem för sig själva.
En man är ofta som en hund, skäller men sedan är det oftast bra. Däremot är kvinnan som en katt, fräser sedan klipper hon till med klorna, ibland t.o.m. innan hon fräser.
Ni måste inse att en man är en man och inte en könlös varelse, kvinnan är en kvinna och BÅDA parter måste lära sig acceptera att vi inte är lika, tycker inte lika, känner ej heller lika.
Tyvärr har det nu gått så långt att det är kvinnans tyckande och tänkande som ska vara allenarådande.
DU man kanske tror att det är just DU som styr och ställer där hemma, men tänk efter, tänk noga efter, vems vilja bruka det vara som avgör?
Javisst ni gör saker och ting gemensamt - men vems vilja är det som oftast råder?
Inte sällan tiger mannen för husfridens skull.
Nu protesterar säkert en del och säger att jag är en mes/toffelhjälte.
OK, jag är väl det då, men vårt förhållande fungerar utmärkt, kanske till viss del beroende på att jag under de senaste 40 åren tillbringat 4 nätter/vecka i en lastbil = det är frugan som har stått för styrandet och ställandet.