Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Lars Lundqvist SLU skrev:Vedproducent skrev:Den långsiktiga trenden är ner ser du väl Lars? Det är 4 tydliga toppar och varje topp är lägre än föregående. Ingen analytiker kan få det till annat än en nedåtgående trend.
Det finns ingen långsiktig trend fr o m 1959. Det var ett snabbt fall under 1950-talet men efter det så är det ingen trend. Jag plockade ut siffrorna och kikade på de faktiska värdena, statistiskt.
Sen kan man plocka ut olika tidsperioder för att försöka hitta trender ändå. Om man exempelvis tittar på perioden 2000-2018 så får man en svagt nedåtgående linje, men om man istället tar 2002-2018 så blir det en uppåtgående linje, perioden 1968-2015 svagt uppåtgående, osv.
Men bortsett från fallet före 1959 så är det stabilt.
ulf 1 skrev: Oj så mycket bludder och det är inte ens sant, varför inte börja recensera poesi eller nåt annat där du får användning för onödiga och krångliga ord, när man inte har något sant att säga, så är sista utvägen att säga något felaktigt på ett obegripligt sätt.
Färdigsnackat, jag får en bild av en kines som snurrar med knivar och karatesparkar febrilt, och grymtande försöker se hotfull ut, medan hans fiende sakta lyfter sin pistol och trycker av.
ulf 1 skrev:Ett skogsbruk måste sättas i förhållande till priset på fastigheten,
ulf 1 skrev:jag får en bild av en kines som snurrar med knivar och karatesparkar febrilt, och grymtande försöker se hotfull ut, medan hans fiende sakta lyfter sin pistol och trycker av.
Suck.
ulf 1 skrev:Oj så mycket bludder och det är inte ens sant, varför inte börja recensera poesi eller nåt annat där du får användning för onödiga och krångliga ord, när man inte har något sant att säga, så är sista utvägen att säga något felaktigt på ett obegripligt sätt.
vinterrojarn skrev: Inget mera slöjdvirke utan rena fina staplar med ekonomiska utvecklingar/förutsättningar för att lövet ska vara så fantastiskt för svenska skogsägare...
För det var ju trots allt du som skapade tråden eller?
Eller använder du den till annat?