tis 02 jun 2020, 18:02#648126Vedproducenten. Man blir trött ibland, Tyskland har minskat sin Granareal med 25% de senaste 10 åren utan att den varit död och ersatt med lövskog, vet inte varför du är så glad, stod du och skrattade åt kineserna oxå, (tänkte på coronan) eller tror du att Grandöden var nåt Tyskt fenomen.
Det är väldigt enkelt att hamna i en sån fälla att man enbart tänker på hur andra uppfattar en och hela tiden vill att de ska uppskatta en och då göra allt för att få bekräftelse.
Det är en typiskt Svensk sjuka.
Ingen kan väl anklaga mig för det, men har ni andra funderat på varför ni skriver som ni gör, ni är ju helt förblindade av att vifta på svansen åt varandra, till den grad att ni slutar att tänka själva.
"Lövträd som ger pengar" handlar väl allt jag skriver om, viltstängsel som jag nu ska sätta upp för över 100 tusen går ju helt ut på att skydda Ek och Fågelbär, halåå över hudratusen ger de Ekarna mig för en veckas jobb, när jag tog ner Granar i min skog för att björk och asp ska växa bättre och sen försöka få lite bok och Ek att växa underifrån, så gör jag pengar så in i helvete på de över tusen granstockar (där 6-7 hundra stockar blir vildmarkspanel) som blev resultat av att ställa om den lilla biten av skogen till minst 50% löv.
När jag berättar hur jag tar lövträd från industrins slaskhögar och gör det till material för dyrbara möbler, när jag står och sågar upp 25 olika lövträslag till panelinredningar och bastulavar mm, när jag köper björk med rödkärna och ek för att göra ämnen till skärbrädor, när jag sågar Ask och Björk till ämnen för att göra trummor och andra instrument osv. När jag hämtar arboristernas parkträd, som ska gå till flisning och gör dom till bordskivor som säljs för tiotusen och mer när de är färdiga. Jag sågar nästan bara, väldigt få saker förädlar jag mer än att jag räddar dom från ärthjärnornas "skogsbruk" , Vildmarkspanel och stängsel har jag ingen aning om det kommer att bli några stora produkter från mig, men lövträden vet jag kommer att vara den stora grejen, det handlar om löv i den här tråden, men va fan, en skog måste beskrivas som den ser ut, och mycket halvdöda Granar är det.
Men om man leker följa John med huvet i nån annans röv är det väl svårt att se och läsa vad jag skriver.