mån 04 maj 2020, 07:34#642267
Jag kör ofta för fort men klankar inte ner på dom som inte gör det.
Men de som kör väldigt sakta och osäkra med hakan i ratten och inte kan grundläggande regler i trafiken är jag vansinnig på.
Sen 180km/h hur kom dom fram till det?
Alldeles för fort för att vara säkert på våra vägar och värdelöst för miljön (känns som att dom vill ha pluspoäng utan att göra något egentligen).
Sen en uppmaning till er som kör på 2+1 väg i 15km/h under hastighetsbegränsningen vid enkelfil och sen när det blir dubbelfil drar ni på till 20km/h för fort vad fan är det?
Rädd för räcket eller?
Kör ofta paketbil med lite svag motor och kommer inte om på dubbelfil när bilen jag ska köra om drar på och fältet är typ 1000m.
Alla körskolor i Sverige borde ha minst en lektion på Autobahn för att visa eleverna hur man ska känna in rytmen och hjälpa varandra för att göra det snabbt och smidigt att komma fram.
Att man använder blinkers väldigt mycket på Autobahn för att visa andra vad som händer osv är klockrent men det funkar inte i Sverige för där används fan inte ens blinkers där man ska använda den.
Och gå tillbaks till dom gamla Rondell reglerna att blinka in och ut ur rondell skulle göra underverk i mindre irritation och sen kan man väl ta bort allt jävla skrot som alltid ska stå i rondellerna kör på en gräsplätt med eventuellt blommor i men sen inget mer så man ser genom rondellen och kan planera sin körning.