Socialt (mer om oss)

Sluta med Alkohol ??

349 inlägg 211379 visningar 40 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Sluta med Alkohol ??

Umea  
#602549 God Jul !

Bra kämpat alla ni som minskat / slutat med alkoholen.

Önskar er alla en Fin Jul och ett Lyckosamt Nyktert Årtionde !

Bästa Hälsningar från Umeå

Elmia
Avatar Fallback

Re: Sluta med Alkohol ??

Torleif  
#628907 Såg den här tråden först nu och blev imponerad!
Du har gjort en imponerande insats Backman!

Heja Heja Heja alla ni som försöker sluta eller minska på alkoholen.

Förresten gäller det också er som försöker sluta röka..... och alla som försöker sluta knarka!

Avatar Fallback

Re: Sluta med Alkohol ??

backman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#633413 Hej på er ja nu har det blivit 5115 dagar eller 14 års dagen som va i går, sen jag tog beslutet att sluta dricka. Det är bara handsprit som dom lyckas få mig att pröva 2 ggr det får räcka. Så nu sitter man hemma och acepterar läget för att förhala att bli smittad av corona och har det ganska bra.

   TS
Avatar Fallback

Re: Sluta med Alkohol ??

bgl  
#633419 All respekt Beckman för din styrka!
Genom åren har jag på olika sätt kommit i kontakt med personer som inte varit framgångsrika som Du.
Behöver bara gå till kanten på trädgården och titta bort mot huset huset där en av våra mest folkkära dragspelare växte upp och som knappt ens tonåring fångades i alkoholens garn. Han blev bara 34 år gammal.

Användarvisningsbild

Re: Sluta med Alkohol ??

totte  
#633422 Bra det Åke! Sköt om dig, vore ju trist att åka dit på viruset, när du klarat dig från spriten såpass länge.

Användarvisningsbild

Re: Sluta med Alkohol ??

Bax  
#633425 Bra kämpat Backman 👍
En undran: någon som vet hur det gick för Kjell S som kämpade med fruns intag 🤔

Avatar Fallback

Re: Sluta med Alkohol ??

Avslutat-01  
#633431
bgl skrev:All respekt Beckman för din styrka!
Genom åren har jag på olika sätt kommit i kontakt med personer som inte varit framgångsrika som Du.
Behöver bara gå till kanten på trädgården och titta bort mot huset huset där en av våra mest folkkära dragspelare växte upp och som knappt ens tonåring fångades i alkoholens garn. Han blev bara 34 år gammal.


kallades väl för pepparn?

Avatar Fallback

Re: Sluta med Alkohol ??

Blivande snickare  
#633478
Bax skrev:Bra kämpat Backman 👍
En undran: någon som vet hur det gick för Kjell S som kämpade med fruns intag 🤔

Har tyvärr varit väldigt tyst från hans håll. Synd, var en trevlig figur.

Avatar Fallback

Re: Sluta med Alkohol ??

backman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#642577 Ja i Dag är det 14 årsjubileum sen jag muckade från 4 veckor på Jälla inga extra grejor men lite eftertanke Bara + så skrev jag 5157 dagar i boken och livet går vidare. Önskar er en bra sommar.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Sluta med Alkohol ??

totte  
#642586 Gott att höra från dig Åke! Må även du ha en skön sommar. Vi ses när det går att resa och umgås igen.

Användarvisningsbild

Re: Sluta med Alkohol ??

Lars-T  
#645697
backman skrev:Ett känsligt ämne för en del men jag kan tala om vad som jag upplevt. Efter att ha intagit alkohol i 49år i stigande skala med åren...tills det blev en stor belastning sökte jag Hjälp nu har jag varit fri i 2153 Dagar underbart.Tveka inte om någon vill fråga jag vet vad som passade mig. En dag i taget.

Hällsning Tills vidare en nykter pensionär.


Wow, vilken kämpe du är! Själv är jag i början på min resa jag, och har varit nykter i 91 dagar. Det känns tungt än så det är glädjande att läsa hur du tagit dig ur skiten!

Användarvisningsbild

Re: Sluta med Alkohol ??

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#645703
Lars-T skrev:
backman skrev:Ett känsligt ämne för en del men jag kan tala om vad som jag upplevt. Efter att ha intagit alkohol i 49år i stigande skala med åren...tills det blev en stor belastning sökte jag Hjälp nu har jag varit fri i 2153 Dagar underbart.Tveka inte om någon vill fråga jag vet vad som passade mig. En dag i taget.

Hällsning Tills vidare en nykter pensionär.


Wow, vilken kämpe du är! Själv är jag i början på min resa jag, och har varit nykter i 91 dagar. Det känns tungt än så det är glädjande att läsa hur du tagit dig ur skiten!


Jag vill nog påstå att även du är en kämpe! Fortsätt så! :-bd :-bd

Användarvisningsbild

Re: Sluta med Alkohol ??

totte  
#645757 Bravo Lars-T! Håller tummarna för att du klarar dig vidare lika länge som Åke (Backman). Gör som Åke, hitta något att lägga alla pengarna på, som du nu inte behöver lägga på sprit. Åke samlar på motorsågar, du kan inte tro vad många sågar han fått ihop.

Avatar Fallback

Re: Sluta med Alkohol ??

backman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#645776 Ja du Lars-T Nu har du börjat en spännande resa som bara blir bättre och bättre hitta din väg och lyssna ta tillvara det som passar dig, bry dig inte om det andra. Lycka till M.V.H. Åke Bäckman

   TS
Användarvisningsbild

Re: Sluta med Alkohol ??

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#677020 Nu vill jag inte på något vis jämföra mig med den kämpainsats som flera i den här tråden gjort.
Men tänkte ändå berätta om vilka effekter total nykterhet har haft på mig själv.
Jag stoppade allt alkoholintag för drygt 3 månader sen. Av hälsoskäl. Det var inte särskilt svårt avstå rent fysiskt, knepigare är det sociala. Men här hjälpte faktiskt pandemin till. Men man har så många vanor i livet där alkohol hör till, typ "fredagswhiskyn". Inte varit helt lätt hitta alternativ till det.
Nu har jag inte tänkt bli helt alkoholfri för all framtid, men ska väl i ärlighetens namn säga att jag får allt svårare hitta en anledning att dricka alkohol igen. Men kanske lite glögg till jul 🤔
Men nu till det tydligt positiva. Jag har fått lägre blodtryck (bra för mitt hjärta), sover otroligt mycket bättre, gått ner massor i vikt ( men det beror på flera saker som samverkat), blivit lugnare och samtidigt mer energi över hela dagen. Sen har jag på något konstigt sätt fått mer tid över för allt jag har att göra. Spara in på utgiftskontot gör man. Men det åts snabbt upp av huggarbyxor och annat nödvändigt till verkstan och skogen 😉
Så ovan sagt i all ödmjukhet och kanske som lite inspiration till någon. Det har gett förvånsvärt stora effekter, helt oväntat för mig. 😀

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).