Motorsåg och handhållet

Motorsåg husqvarna 380 cd

29 inlägg 5165 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Motorsåg husqvarna 380 cd

Hepo  
#628583 Hej har köpt en motorsåg husqvarna 380 cd och undrar var man kan få tag i vevhus packningen den för halvorna. har mailat skogsverktyg o dom hade inte. Jag har även en ny kolv o cylinder till 380 och en ny vevaxel visserligen til röjsåg 165 men det är samma. som jag tänkte använda.



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Motorsåg husqvarna 380 cd

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#628589 De är inte svåra o göra. Att återanvända går bra med om de är hela. Jag gör ofta det och då limmar eller sväller jag dem.

Användarvisningsbild

Re: Motorsåg husqvarna 380 cd

Björn T  
#628604 Kolla på ebay

Användarvisningsbild

Re: Motorsåg husqvarna 380 cd

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#628685 E-bay funkar bättre för de som är utomlands. Ebay UK funkar hjälpligt och Tyskland men från USA blir det ofta krångel och inte alltid man får grejerna.

Tradera funkar bra här och där finns ofta delar till såg.

Att slå en signal till nån älder ÅTF är det som funkat bäst för mig.

Avatar Fallback

Re: Motorsåg husqvarna 380 cd

Avslutat-02  
#628693 Packningen du ska ha heter 5012707-01.

Avatar Fallback

Re: Motorsåg husqvarna 380 cd

Avslutat-02  
#628694 Skulle kunna gå med en packning från en hva 265... Men de har ej den bakre delen...
Men tätar vevhuset...

Avatar Fallback

Re: Motorsåg husqvarna 380 cd

Hepo  
#628777 Hej packningen 5012707-01 har utgått men har 165 halvor får titta på dom men den pckningen är bredare annars får jag göra en packning.

   TS
Avatar Fallback

Re: Motorsåg husqvarna 380 cd

Avslutat-02  
#628785 Tillverka en packning, det är lättast. :-bd

Användarvisningsbild

Re: Motorsåg husqvarna 380 cd

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#628821 Är den trasig den du har? De brukar hålla ihop rätt bra.

Avatar Fallback

Re: Motorsåg husqvarna 380 cd

Hepo  
#629006 Hej har inte rivit sågen än men får kolla då.

   TS
Avatar Fallback

Re: Motorsåg husqvarna 380 cd

Hepo  
#629998 Hej har rivit sågen i dag packningen var hel så använder den har satt i nya ramlager i halvorna går bra när man har hydraul press bara man känner att det går lätt o rakt. Har pressat ner vevaxel i svänghjuls halvan ska pressa på andra halvan nu i veckan jag använder svart flänstätning på packningarna är ytan bra o packningen ny så kör jag utan. kolven var skuren ett ramlager hade det lossnat bitar ur. tändspolen var kass ingen gnista. hade en från 263 kedje eller 165 röjsåg. gnista var innan jag rev. tanken var stygg på undersidan men tar själva gashandtaget sätter på tanken från 263. toppkåpa sprucken tar en 180 kåpa. ska försöka lägga upp bilder.

   TS
Avatar Fallback

Re: Motorsåg husqvarna 380 cd

Hepo  
#631643 Hej nu kommer några bilder ska beställa ny vibbdämpare i morgon och memberan til förgasarn ,har även beställt en oregon kopplings trumma + 8 kuggs drev är 7 i satsen.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Motorsåg husqvarna 380 cd

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#631646 Vad har du för serienummer på den?
Ser inte ut som det är 380'ns nummerplåt?

Användarvisningsbild

Re: Motorsåg husqvarna 380 cd

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#631649 Har du cylinder nummer?

Avatar Fallback

Re: Motorsåg husqvarna 380 cd

Hepo  
#631686 Hej ska kolla möjligen att det är ett hopplock när jag köpte den står 380 mangnapullen. kan kolla nummer på den cylinder som satt på och den nuvarande.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).