sön 01 mar 2020, 19:31#628583Hej har köpt en motorsåg husqvarna 380 cd och undrar var man kan få tag i vevhus packningen den för halvorna. har mailat skogsverktyg o dom hade inte. Jag har även en ny kolv o cylinder till 380 och en ny vevaxel visserligen til röjsåg 165 men det är samma. som jag tänkte använda.
Motorsåg och handhållet
Motorsåg husqvarna 380 cd
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

sön 01 mar 2020, 19:48#628589De är inte svåra o göra. Att återanvända går bra med om de är hela. Jag gör ofta det och då limmar eller sväller jag dem.
Såg samlare av grövre kaliber....
www.chainsawcollectors.se
mån 02 mar 2020, 12:27#628685E-bay funkar bättre för de som är utomlands. Ebay UK funkar hjälpligt och Tyskland men från USA blir det ofta krångel och inte alltid man får grejerna.
Tradera funkar bra här och där finns ofta delar till såg.
Att slå en signal till nån älder ÅTF är det som funkat bäst för mig.
Tradera funkar bra här och där finns ofta delar till såg.
Att slå en signal till nån älder ÅTF är det som funkat bäst för mig.
mån 02 mar 2020, 12:56#628693Packningen du ska ha heter 5012707-01.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
mån 02 mar 2020, 13:03#628694Skulle kunna gå med en packning från en hva 265... Men de har ej den bakre delen...
Men tätar vevhuset...
Men tätar vevhuset...
mån 02 mar 2020, 22:06#628821Är den trasig den du har? De brukar hålla ihop rätt bra.
sön 08 mar 2020, 21:46#629998Hej har rivit sågen i dag packningen var hel så använder den har satt i nya ramlager i halvorna går bra när man har hydraul press bara man känner att det går lätt o rakt. Har pressat ner vevaxel i svänghjuls halvan ska pressa på andra halvan nu i veckan jag använder svart flänstätning på packningarna är ytan bra o packningen ny så kör jag utan. kolven var skuren ett ramlager hade det lossnat bitar ur. tändspolen var kass ingen gnista. hade en från 263 kedje eller 165 röjsåg. gnista var innan jag rev. tanken var stygg på undersidan men tar själva gashandtaget sätter på tanken från 263. toppkåpa sprucken tar en 180 kåpa. ska försöka lägga upp bilder.
TS
sön 15 mar 2020, 19:48#631643Hej nu kommer några bilder ska beställa ny vibbdämpare i morgon och memberan til förgasarn ,har även beställt en oregon kopplings trumma + 8 kuggs drev är 7 i satsen.
Skapa konto
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Skapa konto
TS
sön 15 mar 2020, 19:54#631646Vad har du för serienummer på den?
Ser inte ut som det är 380'ns nummerplåt?
Ser inte ut som det är 380'ns nummerplåt?
sön 15 mar 2020, 19:56#631649Har du cylinder nummer?
Annons:

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).