Det står emellan Husqvarna Technical 24 och Stihl Advance GTX..
Vad har ni för erfarenheter av dessa, hållbarhet, komfort, smidighet eller har ni några andra kängor i samma prisklass som ni vill tipsa om??
Henrik- skrev:Köpte ett par stihl gtx förra veckan. Var så trött på mina slalom pjäxor från Husqvarna. Men snålheten gjorde att jag slet ut dom först. körde ett par timmar röjning nu på eftermiddagen med de nya. Och är efter det helnöjd.
Henrik- skrev:Har haft mina stihl en hel del nu och är fortfarande nöjd. Det jag saknar är en hälla bak, när kängan ska tas på.
Henrik- skrev:Har haft mina stihl en hel del nu och är fortfarande nöjd. Det jag saknar är en hälla bak, när kängan ska tas på.
D Brown skrev:Jag köpte Stihl Ranger GTX för 6-7 år sedan, har bara huggit ca 100 fub årligen och dessa kängor har havererat helt.
Köpte Stihl x-fit byxor som sprack, fick nya på garanti som sprack.
Nu släpper jag Stihl och provar Pfanners byxor samt Oregon Fiordland kängor istället.
Hittade kängorna på kampanj för under 1000 kr + m och de känns inget sämre än Stihls. Framtiden får utvisa...
Rup-riset skrev:Henrik- skrev:Har haft mina stihl en hel del nu och är fortfarande nöjd. Det jag saknar är en hälla bak, när kängan ska tas på.
Jag använder alltid ett ordentligt skohorn å det fungerar kanon men det är lite trångt att få ner foten.