Socialt (mer om oss)

Musikhjälpen 2019

76 inlägg 11572 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2019

Kse  
#600620 21:00 ikväll avslutas Musikhjälpen 2019
Tänkte att vi ska köra lite statistik och listor.
Vi har ju inte alls kikat på topplistan över vilka digitala insamlingsbössor som ligger i topp eller hur vi själva ligget till på den listan.

Mannen med den blå jackan är en återkommande favorit, han finns jämt på plats utanför buren och har så gjort i många år.



Ja där ligger vi på en stabil 253:e plats, 2015 hade det räckt till en 50:plats på listan.



Ja, körschemat för dagen som återstår




Här har vi då Skogsforums insats genom åren.


2012. 13000:-
2013. 20900:-
2014. 16175:-
2015. 13050:-
2016. 30800:-
2017. 41800:-
2018. 21517:-
2019. ———


Ja vi får se var vi hamnar i år, men till rekordåret 2017 lär vi nog inte nå.
Då slog även Musikhjälpen rekord 74600000 kronor, ämnet var då att motverka barnsexhandel och Musikhjälpen hölls i Umeå.

Men vi gasar på sista timmarna och jag tror det hinner kommer in nån tusenlapp än.

Dela länken till vår insamlingsbössa till släkt och vänner, och ut på era sociala medier.

Tillsammans gör vi skillnad i världen.


https://bossan.musikhjalpen.se/insamlin ... ogsforumse

   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2019

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#600775 Vet inte vad jag ska räkna efter...

Men jag har skänkt i alla fall. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2019

Erre  
#600795 Då har jag fått in det sista. :ymparty:

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2019

Kse  
#600850 Då har vi inte ens timmen kvar å 17000:- i bössan, vi slutspurter sista 45 minutrarna.
Ska vi sikta mot en jämn och fin slutsumma, låt oss säga 20000:-? Jag tror att vi klarar av det.
Sista timmen sänds på SVT2 nu så har ni inte kollat så passa på sista timmen.

Sista chansen nu att ge ett bidrag till Skogsforum insamling till Musikhjälpen 2019.

https://bossan.musikhjalpen.se/insamlin ... ogsforumse

   TS
Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2019

Fredrik Reuter  
#600857 Nu börjar det rassla till i bössan - 22.000 är nu passerat!

Alla som skänker (och vill) är med i en mycket enkel utlottning av vårt Musikhjälpen-prisbord som f.ö är som följer:

1. Exklusiv yxa från Skogma.
2. Helårsprenumeration från Tidningen Skogen + lite extra grejer.
3. Helårsprenumeration från Tidningen Skogen.
4. Fina kläder från Skogsforum.
5. Skogsforums kit med kepa, nyckelband mm.

Vinnare dras efter 21:00 så det finns drygt 20 min på sig att delta.
Skänk till vår bössa ovan och PM:a mig här på forumet så är du med.

Vinnare dras genom random.org.

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2019

Kse  
#600858 Nu är deltagarna ute ur buren!
Passa på att titta på SVT2 så får ni se höjdpunkterna från veckan!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2019

Kallkällene  
#600865
Slurfi skrev:Bästa musikveckan i P3 på hela året!
Bara sånt som folk vill höra och inget sånt som det vanligtvis är.

Ja nu får vi vänta i ett år sen drar dom igång igen.

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2019

Fredrik Reuter  
#600869 Nu har jag dragit vinnare efter konstens alla regler och random.org.
Vinnare i vår utlottning i samband med Musikhjälpen 2019:

1. Rokon
2. Håkan A
3. Hfab
4. Tallkrona
5. Vardon

Stort grattis till gänget ovan men framförallt till alla som varit med och bidragit till att göra världen lite bättre - starkt jobbat!

Vinstutdelning sker via PM-kontakt med mig.

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2019

sundelius  
#600881 Grattis allesammans
Bra gjort :ymparty:

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2019

Kallkällene  
#600883 Grattis till oss alla, bra uppdaterat @kse

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2019

rokon  
#602544
Idag på självaste Julafton så har jag öppnat mitt paket från Skogsforums tävling, paketet kunde jag hämta i Boden redan på fredagen, så det var en del funderande över om jag kunde vänta med att öppna det, men så blev det!
Det är en Stor skogsyxa från Gränsfors Bruk, en proffsyxa för den som vill arbeta i skogen på traditionellt sätt.
Idealisk för att kvista ett fällt träd.
Yxan är med skaft 64 cm lång och väger 1,2 kg. Eggskydd av läder samt den lilla Yxboken som även syns i bild.
Gränsfors Bruk ligger i norra Hälsingland men tyvärr har jag ej ännu gjort något studiebesök där, väl tänkt att jag skulle köpa mig en sådan yxa men det hade ännu ej blivit av, så denna vinsten passar som hand i handsken.

Har sysslat med vedröjning av 30 årig björk och gran efter att kylan slog till i höst, det var bråttom för snön brukar ofta snabbt bli så djup att det blir för tungt att gå, så jag tänkte jag bara fäller ut så får jag kvista till våren när det börjar tina fram.
Har tänkt att det skulle bli enklast och lättsammast med yxa då det är rätt slanka glasbjörkar och granar, de har avsiktligt lämnats för tätt vid röjning för senare vedtag och för att minska risken för stubbskott. Det har faktiskt fungerat perfekt, ej kunnat finna ett enda stubbskott av björk på flera ha som jag röjt där för ca 8 år sedan.
Så många tack till Skogsforum för den fina och väl passande vinsten.

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2019

Kse  
#602570 Vad roligt att du gillade yxan och att det passade så rätt. 👍
Jag har själv en mindre variant som jag har med i skogsryggsäcken, det är en riktigt fin yxa.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2019

rokon  
#602583 Ja Kse, nog är de fina och väl gjorda dessa yxor, svårt att tänka sig att de slipades helt längre tillbaks.

Jag tänker kommentera lite angående den gula Volvo BM 868 där på bilden till vänster om mitt härbre, den är inte min utan ägs av en god vän som har skiftet runt tomten vid mitt bostadshus. Den maskinen har ägts inom samma familj sedan den var ny vill minnas att den är från 1971 och med den korta kranen utan utskjut.
Den används sedan många år nu endast för att förse den egna bondsågen med virke för vidare förädling från deras skog och försäljning.
Här på landsbygden så fungerar det med självbetjäning för stamkunder.
868:an drivs ju via converter och går sakta, särskilt när oljan är kall, den får stå hos mig så att han får tillgång till motorvärmare.
Till höger så står mitt fina KTS-fynd insnöad som jag köpte bättre begagnad direkt från KTS i Kumla med fri frakt upp hit. Med det ekipaget så pinnar jag iväg snabbt med min Zetor som dragare de 8 km jag har till mitt skifte, grusväg lågtrafikerad ca 6 bilar dygnet så här års. Det skall vara enkelt att bo på landsbygd :smile:
Här på gården så är det med meterved som det eldas, endast ett inlägg om dygnet i en rätt stor panna räcker ned till ca minus 24 grader C
Hus 2 våningar ca 128m2 timrat och med golvvärme samt ett garage på 60 m2 med golvvärme med lägre temp. Pannan byggdes av han som har 868:an.

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2019

Kse  
#602588 Låter som du har ett bra upplägg för en gårdsblogg.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2019

rokon  
#602594 Ja det är kanske något att tänka på.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).