fre 13 dec 2019, 20:53#600304
Jag håller nog med Niklas..
Men gör ett försök till att diskutera detta.
Om man inte ska köpa produkter från företag som har kalender då får man bli utan mycket.
Blir svårt o köpa nåt till skogsbruket.
Nu kunde jag visat bilder...
Men berättar med ord i skrift så de som tror sig ha hittat en het debatt kan få förundra sig över mänskligt besvärande.
Hen kan nu kallt glömma o köpa Däck vare sig till bil, maskin eller cykel om man nu har miljövänligt alternativ.
Även Delar och tillbehör till maskiner kan man helt glömma. Massor med andra grejer...
Om man nu ska diskutera detta sakligt så är det en sak o publicera en bild en helt annan hur den uppfattas.
Det finns och har funnits media som visar betydligt mer än vad som görs i den kalender i vilken det felaktigt diskuteras innehåller naket.
Nu är jag inte helt obildad utan vet vad naket är. Det är inte tjusiga töser o grabbar med kläder utan de saknar helt enkelt kläder för att vara nakna. Att man har nåt emot vackra ting här i världen det vet jag är vedertaget, likaså att uppskatta dessa om man nu ser nåt grannt nånstans.
Hur man sen får detta till att bli sexistiskt kan i alla fall jag undra.
Jag ser inget sexuellt i denna eller andra kalendrar om de har tjejer, killar, kor eller blommor. Det är en kalender.
I dagens samhälle finns säkert mycket bättre alternativ om man vill gå igång på nåt.
På
http://www.chainsawcollectors.se kan man se mycket vackra bilder om man har den fallenheten.
Vad det gäller popularitet på denna sida så är inte denna diskussion i topp. Det är lätt o få nåt hundra kommentarer om filning tex vilket har gjorts många ggr även med bilder vilket var väldans informativt och jag är rätt säker på att ingen gick igång på det heller.
Men riktigt kass o slänga ur sig nåt som helt enkelt inte är sant. Finns inte en enda naken tjej eller kille i kalendern ifråga.
Försökte visa detta tidigare, men även den tråden togs bort.