tor 12 dec 2019, 08:07#599864
Tänkte nog inte heller lägga mig i den här tråden, de här typen av trådar brukar alltid bli så starkt polariserade på forumet. Men nu blir det inlägg ändå, som jag hoppas inte bidrar till ytterligare polarisering eller förgrovning av diskussionen.
Den här diskussionen är väldigt lika de som förs, och har förts, kring prostitution, porr, "tafsande" och andra med gemensam nämnare att kvinnor används för att på ena eller andra sättet tillfredsställa män. På ena eller andra sättet.
För mig, som har både en dotter och dotterdotter, räcker det att tänka:
1) Vill jag att min dotter ska utsättas/hamna/välja detta?
2) Vill jag att min dotter ska beskådas av andra män enbart utifrån deras förmåga att köpa hennes för pengar (som bild eller rent fysiskt)?
För mig blir förstås svaret enkelt. Självklart följer också att jag för allt i världen inte vill att någon annans dotter heller ska behöva det.
Sen när det gäller juridiken kring vad man får och inte får göra som upphandlare inom ramen för LOU så finns det utmärkta möjligheter att "missgynna" Sthil om det behövs för att dem att fatta. Har arbetat med upphandlingar i 20 år så har hyfsad koll, praktiskt också, på detta.
Men tråden har förstås inget med juridik att göra. Det handlar om alla människors lika värde.
Det handlar också om hur jag som karl blir förbannad över hur en del företag ser på mig som man.