ons 04 dec 2019, 15:13#598823Jag har aldrig hotat eller varit elak på en chaufför som bara gör sitt jobb.
Men att låta någon köra sönder vägar eller åkrar för att bara låta någon göra sitt jobb är vansinne.
Vem betalar mina kostnader för att återställa? Bolagen? Åkeriet?.
Nä det är för osäkert, därför låser jag grinden. Visst någon har blivit tvungen att backa en bit och vända... Men det är egentligen inte mitt ansvar eller problem.
Mitt ansvar ligger i min ekonomi och fastighet inte om någon annan kan göra sitt jobb eller ej, det är produktionsledarens ansvar i detta fall.
Jag gnäller inte heller på en chaufför, utan meddelar lugnt att vägen är stängd tills vädret tillåter annat, sedan får han ta det med sin chef och produktionsledaren blir naturligtvis underrättad, vill de köra ändå så krävs avtal/kontrakt om detta.
Det är en ganska sorglig syn att läsa att vi skogsägare ska böja oss för chaufförer och avverkningsledare som tror att man kan köra över folk och deras ägor, tänk igen.
Sedan sitter det vissa som ändå försvarar detta dårskap....
Vad skulle ni göra om ni fick vägen sönderkörd och sedan stå för kalaset på ca 300.000 kr?
Svara ärligt sedan kan vi diskutera...
Jag vet vad jag har fått göra och gör hädan efter.....inte fan betalar jag iallafall....