Skogsmiljö och Trädlära

Skogsstyrelsen får underkänt i Lavskrikeärende

18 inlägg 4392 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Skogsstyrelsen får underkänt i Lavskrikeärende

Bosse1  
#587550 Nä, tacka vet jag redwoodpanel och askfanér :wink: :shock:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Villa_Delin

Avatar Fallback

Re: Skogsstyrelsen får underkänt i Lavskrikeärende

Avslutat-02  
#587568 Men vänta lite nu.....

Man kan väl inte överklaga en dom och tro att den tas upp på samma svaga grunder igen?
Det måste till nytt material eller bevis för att rätten skall kunna fatta beslut om ärendet, annars faller överklagan.

I detta fall kan man ej använda skogsstyrelsens underlag då rätten funnit brister och svagheter i underlaget.
Man har heller inte stöd för sitt påstående i lagboken och därmed återstår då bara att strida om saken i allmän domstol och där vete tusan om dessa idioter vill vara då man kan riskera höga rättegångskostnader för jurist och rättegångskostnader.

Tror inte ens detta får prövningstillstånd i svensk rätt då dom redan fallit över ärendet, med det bevis som finns och den tilllämpning av lagen som inte kan styrkas.

Alla dessa som råkat ut för dessa tokigheter bör sätta sig ner och prata om att stämma staten rejält.

Sedan kommer inte denna myndighet att göra om detta, för det sätter finanserna i samhället stopp för.

Så upp till kamp, skogsägare.
Stäm skiten ur staten, jag lovar att jag betalar gärna skatten som behövs för att skogsstyrelsen och dessa miljötomtar kastas ut ur styrande position.

Användarvisningsbild

Re: Skogsstyrelsen får underkänt i Lavskrikeärende

Rättselarn  
#587599 Den dom som tagits är, om jag läst rätt, i Mark och miljödomstolen. Då kan man överklaga till Mark och miljööverdomstolen. Då krävs att man betraktas som sakägare. När det gäller intresseorganisationer så ställs det krav på dessa, så första frågan för domstolen att ta ställning till är om fågelskådarna har rätt att klaga.
Nästa steg är prövningstillstånd. Här avgörs det om den tidigare domen är oklar eller om MMÖD tycker att det finns något principiellt man vill "brottas" med.
Tycker själv att MMD har gjort ett bra jobb, hoppas bara att MMÖD håller med.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).