ons 22 apr 2009, 20:13#56894
Thunborg skrev:Jesper skrev:Tror SP har uppdaterat 551 till 561?
Spelar nog ingen roll Har du kört 7000 innan borde vatet va lätt, om du nu inte vill skruva
Jag tycker alltså ett 5000
Ja, jag skrev ju inget tidigare, men jag har aldrig kört ett Logmax så jag tänkte att jag inte har något att jämnföra med. Dessutom kör jag 451 men de är väl ganska lika ett 451 (461?).
Men jag tycker i alla fall att det borde gå att bygga saker och ting enklare än Sp har gjort. Det är så jäkla trångt när man ska byta något så man blir lika förbannad varje gång. I måndags bytte jag en slang till valsmotor och då fick jag montera bort ett par magneter och kontakter, sen pilla in nyckeln mellan ett par slangar och då kunde jag dra 1/8 dels varv, sen ut med nyckeln och vända på den osv och fortsätta. Matarvalsslangar har jag bytt ett par vid det här laget dessutom, går åt många såna.
En annan irriterande grej är att det alltid blir skit i kedjespänningen så det inte går att trycka tillbaka svärdshållaren tillräckligt för att den ska låsa fast när man ska byta kedja.
På plussidan är väl att det på dom 3200 timmar vi har kört hittils inte har varit några allvarliga saker med det, det har knallat och gått. Inget som har spruckit eller dylikt. Några o-ringar har vi bytt, är väl det största. Sen tycker jag att det går åt mycket slang, spec. till matarvalsarna. Fast det ska visst gå att göra om där med banjoanslutningar istället, då ska det hålla bättre.
Vi har dessutom flertträd på vårat och det funkar väl ganska ok, dock är armarna mycket kortare på Sp än på Logmax, men istället fälls dom in helt när man inte använder det.
Jag skulle satsa på ett Lm 5000 om du nu har kört 7000 innan. Utan att veta tror jag det är mer lättmekat, ser så ut i alla fall.
Jaja lite svammel blev det, men det är som sagt om 451, men bättre än inget.
Studerar