Avverkning (slutavverkning)

Svenska Skogen, en antiskogskampanj

9 inlägg 2998 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Svenska Skogen, en antiskogskampanj

Fredrik Reuter  
#577907 Den av Sveriges skogsägares finansierade* reklamkampanjen "Den Svenska skogen" får nu kritik av Göran Greider i en debattartikel vars länk du hittar längre ner här i texten.

Enligt Greider finns idag ingen egentlig motpol till det hårda skogsbruk som bedrivs i Sveriges skogar. Kampanjen är enligt honom skapad för att hålla motståndarna nere på mattan.

Vad tycker du om debattartikeln från Greider och kampanjen?

*De skogsägare som säljer virke bidrar atuomatiskt genom ett avdrag på kubikmeterpriset.

https://www.etc.se/ledare/kampanjerna-d ... propaganda



   TS
Iggesund Forest BlueLine skördarsvärd, Norrländsk urkraft
Avatar Fallback

Re: Svenska Skogen, en antiskogskampanj

Msk  
#577910 Om han tycker att det svenska skogsbruket är ett problem så kanske vi ska börja återställa dom största hyggerna, alla städer.

Avatar Fallback

Re: Svenska Skogen, en antiskogskampanj

Avslutat-02  
#577938 Eller ge Göran en enkelbiljett till Ryssland, så kan han hålla sig bland de andra kommunisterna, så man slipper hans eviga gnäll på allt som inte han eller hans vänstervridna sympatisörer tycker om.

Användarvisningsbild

Re: Svenska Skogen, en antiskogskampanj

rokon  
#577941 Denna så typiska Göran Greider artikel i den konkursfärdiga ETC som endast kan bestå med statliga miljoner i stöd är inte i min smak kan jag då säga.
Jag Tror Göran Greider finner fler likasinnade bland ETC läsare och medarbetare än vad han kan finna i dagens Ryssland, vet inte varför en del får för sig att Ryssland är kommunistiskt, sånt finns bara i Sverige.

Kampanjen från skogsbolagens sida behövs för att rätta till en del av det som Svenskt presstöd har förgiftat.
Senast redigerad av rokon ons 24 jul 2019, 19:01, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Svenska Skogen, en antiskogskampanj

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#577942 Samtidigt som ETC driver på att dom bygger hyreshus i trä, hur går det ihop? Eller att dom skriver att vi har 800 dagar på oss att rädda klimatet, nyfiken på vad som händer efter det, vänsterblivna har ju aldrig varit kända för att ha koll...

Avatar Fallback

Re: Svenska Skogen, en antiskogskampanj

Avslutat-02  
#577944 Stackars små barn, det blir åtta hundra grader, åtta hundra grader.....

Nä, men den bara for upp i skallen när, vad händer efter 800 hundra dagar.......

Användarvisningsbild

Re: Svenska Skogen, en antiskogskampanj

rokon  
#577946 Det blir väl val och en annan regering efter denna period; och eftersom klimatet endast kan räddas från Svensk mark så kommer jorden att gå under då med ett sådant synsätt.

Avatar Fallback

Re: Svenska Skogen, en antiskogskampanj

Msk  
#577947 Vad ska vi använda för material egentligen? Vi får inte använda plast/olja för det är tydligen dåligt för miljön, inte trä för dom måste stå kvar i skogen. Vi kanske kan använda benen från våra nötdjur för dom måste ju bort för dom är ju inte bra för miljön[emoji6]

Avatar Fallback

Re: Svenska Skogen, en antiskogskampanj

Bosse1  
#577954 Bittergubben letar väl aktivt upp nåt dike att vandra i,allt för bitterheten och avundsjukan :(( :((

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).