T Landström skrev:Köpte 1 veckas älgjakt norr om Överkalix...
Trist att man ska behöva åka över hela sverige för att våga släppa sin hund
bork skrev:T Landström skrev:Köpte 1 veckas älgjakt norr om Överkalix...
det är inte trist...det är totalt dj...la vansinne
T Landström skrev:bork skrev:T Landström skrev:Köpte 1 veckas älgjakt norr om Överkalix...
Vi kan väl ha skräp på skogen men då kan väl idioterna som vill ha skräpet bekosta alla hunförare minst 2 veckors jakt på säkra marker! Vore inte mer än rätt när de vill berika naturen på min bekostnad!
T Landström skrev:bork skrev:T Landström skrev:Köpte 1 veckas älgjakt norr om Överkalix...
Vi kan väl ha skräp på skogen men då kan väl idioterna som vill ha skräpet bekosta alla hunförare minst 2 veckors jakt på säkra marker! Vore inte mer än rätt när de vill berika naturen på min bekostnad!
Niking skrev:Tja, om ni jägare betalar skogsägarna för älgbetesskadorna, så är det nog också rimligt att ni får ersättning från vargkramare...
/Niklas
Blivande snickare skrev:Niking skrev:Tja, om ni jägare betalar skogsägarna för älgbetesskadorna, så är det nog också rimligt att ni får ersättning från vargkramare...
/Niklas
Du menar att jägarna borde betala för att dom följer lagen å inte skjuter allt som rör sig?
Eller säger du det för att du tror att jägarna fött upp å planterat in dom älgarna på din fastighet som äter dina tallar?
Tycker du har en lysande idé, 10.000 kronor avgift åt varje jägare omedelbart och så hörs vi nästa år å ser om dina beteskador minskat, ok?
Jakt är ett frivilligt arbete.
Lika som det är frivilligt för dig att skaffa licens och bössa ifall du inte är nöjd med arbetet från din lokala jaktförening.
Nej, jag jagar själv inte.
T Landström skrev:Vet din inställning till älg och ser ingen anledning att diskutera detta med dig!
Du ser bara din sida av myntet!
Du får väl höja priset på jaktarendet så det täcker upp för dina betesskador!