Traktorer och processorer

MF Multipower

8 inlägg 8074 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

MF Multipower

vedhämtarn  
#572270 Hej, är MF:s Multipower något att undvika? Är det något som brukar krångla och gå sönder? Behövs traktorn klyvas om mp-pumpen ska bytas?



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: MF Multipower

Bosse1  
#572281
vedhämtarn skrev:Hej, är MF:s Multipower något att undvika? Är det något som brukar krångla och gå sönder? Behövs traktorn klyvas om mp-pumpen ska bytas?


Multipower är fina grejjer har aldrig krånglat för mig, nackdel ingen motorbroms i låga läget.

Användarvisningsbild

Re: MF Multipower

Vardon  
#572293 Har ni lust att förklara för en okunnig vad det innebär?

Avatar Fallback

Re: MF Multipower

Avslutat-02  
#572295 Blir väl ungefär som en frikoppling....

Motorn går lugnt men transmissionen snurrar snabbare och snabbare, enda som saktar ner det hela är att bromsa.


Eller har jag fattat fel?🤔

Avatar Fallback

Re: MF Multipower

tallen100  
#572304
vedhämtarn skrev:Hej, är MF:s Multipower något att undvika? Är det något som brukar krångla och gå sönder? Behövs traktorn klyvas om mp-pumpen ska bytas?

Har för mej att den kunde krångla på 135orna :???:

Vardon skrev:Har ni lust att förklara för en okunnig vad det innebär?

Snabbväxel.

Avatar Fallback

Re: MF Multipower

Ldsaren  
#572308 Är väl bra på väg .
Annars inget ,är ju en halvväxel bara på alla växlar .
Frihjul på låg pga inte övervarva motorn när man lägger i låg Mp i hög fart .
Växelspaken kan låsa fast i vissa lägen när det bänder ,hjälper och flytta Mp spaken då.

Användarvisningsbild

Re: MF Multipower

halvproffs  
#572309 I botten på växellådan ligger ett filter till mp och blir det skitigt så funkar inte mp. För rengöring lyfts locket på växellådan som hängs i en telfer eller liknande. Måste vara 2 pers när man ska ha tillbaka locket.
Min 165 gjorde nog över 30km/h när mp låg i. Tycker jag hade mycket användning av den.

Användarvisningsbild

Re: MF Multipower

källshult  
#572311
vedhämtarn skrev:Hej, är MF:s Multipower något att undvika? Är det något som brukar krångla och gå sönder? Behövs traktorn klyvas om mp-pumpen ska bytas?

Om den krånglar så måste man riva ner växellåda för den sitter inne där samma sak gäller hydrulpumpen .en fördel med Mp är att den kan kopplas ihop med hydrulpumpen så får man ett bättre hydrulflöde typ när man kört med frontlastare.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).