Skogsnyheter

Radiopratare vilse i Norrlandsskog

5 inlägg 2756 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Radiopratare vilse i Norrlandsskog

Fredrik Reuter  
#571903 Just nu är Ulla Öhman och Fredrik Birging vilse i Västernorrlands skogar och det enda de har med sig är sändningsutrustningen.

Det hela är ett planerat arrangemang som går under namnet "Vilse i Västernorrland" #VIV19.

Syftet med hela satsningen är att lyfta fram skogen och ta fakta på att skogen inte längre är en lika naturlig del av vår vardag.

– Skogen har alltid varit viktig, men samtidigt är den inte längre en lika naturlig del av vår vardag. Genom Vilse i Västernorrland vill vi öka kunskapen både för vad skogen ger och hur vi tar oss ut i den på ett säkert sätt. Vi tror också att det är ett bra sätt att göra något engagerande och spännande tillsammans med vår publik.


Bild

Bild från SR.se

Tidigare idag så släpptes reportrarna ut i en okänd skog dit de förts med ögonbindel, nu ska de sända radio och försöka hitta tillbaka.

Västernorrland är stort, vi får hoppas Sveriges Radio är snälla mot dem. Vart tror du de kommer släppas?

https://goo.gl/maps/YjDrn73ExirS8hhn8

Här kan du läsa mer: https://sverigesradio.se/sida/artikel.a ... el=7243790



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Radiopratare vilse i Norrlandsskog

svampbob  
#571914 Jag är säker på att myggen redan har hittat dom.

Avatar Fallback

Re: Radiopratare vilse i Norrlandsskog

Palakangas  
#571916
svampbob skrev:Jag är säker på att myggen redan har hittat dom.

Är myggen lika talrika och energiska som i norra Hälsingland, då är det tufft.

Avatar Fallback

Re: Radiopratare vilse i Norrlandsskog

isteskog  
#571920 Myggår även i de mellersta delarna av Hälsingland...... 👎

Avatar Fallback

Re: Radiopratare vilse i Norrlandsskog

Orsa  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#572006 Dom kan ju ha som uppdrag att kolla om söndagens avsnitt av MIFFO-radio verkligen har rätt. Att "alla" behöver vara ute i gammelskogen och det är viktigt, bra och fantastiskt men det är knappt möjligt idag.
Kul var ju att miffo-killen sa att det var ok att vara i skogen en liten stund, men att det var bättre i stan, och man vill tillbaka ganska snabbt.

Det var naturskogspolitik insmugen så fint då man hade bjudit in en gäst som spelade på skydda-/ spara-/ och njutasträngarna och ställde ledande frågor. Det stod naturligtvis i motsatsförhållande till hur skogen ser ut idag när det inte ännu har genomförts den "slutliga" "rätta" skogspolitiken.
Nu blev jag visst lite anti och tolkade fritt.
Men saken är att i MIFFO-radio lyckas i alla fall antinulägeslägret boka radiotid i ett program till. Det är en j-a opinionsbildning mot landets viktigaste nettoexportinkomstkälla. T.o.m i mifforadio. Men okay, mindre skogsbruk, mindre export, färre arbeten, mindre skatt, mindre bidrag, mindre kosing på dagcentret. Tell the whole story, please, while lost in spenaten.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).