Öppna kategorin

Forskare inte helt övertygad om denna regeringens handlingar

100 inlägg 11154 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Forskare inte helt övertygad om denna regeringens handli

Avslutat-02  
#571578
Fredrik Reuter skrev:Kanonbra att du återger din egen syn på det låsta innehållet, det kan de aldrig säga något om. Kräver lite jobb och tid, men som sagt, det är för närvarande det bästa sättet att jobba på. 👍

Jag menade aldrig att ställa till det för någon, och om det behövs att jag sitter och skriver texten i min egen version, ja varför inte.

Tack Fredrik för att du håller koll.
:-bd :-bd 🤗

   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Forskare inte helt övertygad om denna regeringens handli

Avslutat-02  
#571587 Lite intressant kan jag ju tycka att det är att en forskare eller flera, går ut och i lugnt takt talar om att, nä vi i Sverige är för bra på detta med att suga upp koldioxid i luften, pga vårat skogsbruk...

Netto ökningen av skog i Sverige binder per år ca 44 megaton koldioxid.

Medans vi bara släpper 42 megaton koldioxid.

Vi har alltså, en så pass växande skog att den binder mer än vi släpper ut,, fantastiskt.

Det gör att för att få alla annan grönska att växa, så behövs ännu mera koldioxid.
Vi får dock ett problem om det fattas koldioxid för våran växande skog.

Forskaren Lennart Bengtsson, säger att i Sverige behöver vi inte ha t,ex miljöskatt på bränsle, då vi är på minus i våra utsläpp.

Då får ju åtminstone jag en fundering, varför är våra politiker så snabba att beskatta sina medborgare?

   TS
Avatar Fallback

Re: Forskare inte helt övertygad om denna regeringens handli

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#571605 Varför de är snabba att beskatta? Deras behov av pengar är omättligt och det är lättare höja skatter när opinionen är med.

Avatar Fallback

Re: Forskare inte helt övertygad om denna regeringens handli

Avslutat-02  
#571607
Skogsola skrev:Varför de är snabba att beskatta? Deras behov av pengar är omättligt och det är lättare höja skatter när opinionen är med.


Nja, det måste vara något som man är inne på att vilja försörja.

Vi är väl inga mjölk kor heller, man kan ju inte bara ta och ta...

   TS
Avatar Fallback

Re: Forskare inte helt övertygad om denna regeringens handli

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#571612 Inte..? 😱

Avatar Fallback

Re: Forskare inte helt övertygad om denna regeringens handli

Avslutat-02  
#571613 Allt är ju en fråga om statskassan, men att straffa landsbygden, vart tror man att man kommer då?

Om jag ska köpa miljövänligt, då är detta dyrare än vanliga varor, varför?

Allt ifrån elnät, till bränsle, lägger staten en skatt på som dödar allt.

Vi ska skatta för tv:n. Miljöskatt på bilar,.
Om jag köper Hvo diesel, då får jag sämre förutsättningar, varför då?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Forskare inte helt övertygad om denna regeringens handli

Jani Melender  
#571683 Lennart Bengtsson är en kontroversiell figur idag, som i praktiken bara spottar ur sig ovetenskapligt nonsens för att få uppmärksamhet. Jag faktakollade hans påståenden i GD-artikeln från igår, och den innehåll otroligt många fel. Journalisten var en "skeptiker" också.

Lång text:


Avatar Fallback

Re: Forskare inte helt övertygad om denna regeringens handli

Avslutat-02  
#571685 Många av dessa människor som hävdar fakta kan inte bevisa ett skvatt, t,ex Greta.
Hon har inga bevis, men tycker om att gapa om Naturvårdsföreningens galla...

Lennart Bengtsson har många fina titlar i sitt yrkesliv, och kanske har han fel kanske har han rätt, men till saken hör att ingen forskare, som uttalat sig har haft rätt i allt.

Journalister litar jag inte ett skvatt på, då många är MP, och har sympati med miljörörelsen.

Vem har granskat alla dessa påståenden som miljörörelsen häver ur sig...?

Jo forskare, oftast samma forskare som sedan inte hade rätt från början i sina forskningsresultat heller...

Lite roligt är ju att Naturvårdsverket ena gången går ut och säger,,, nä nu så släpper Sverige ut mindre med koldioxid än vi tar upp, och sedan tvärtom.....🤔.
Till och med Skogsstyrelsen håller med om att koldioxid halten är mindre än vad skogen fångar upp. Men det kanske är hos vissa journalister som de riktiga förnekarna finns.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Forskare inte helt övertygad om denna regeringens handli

Jani Melender  
#571688 Det finns bara ett fåtal forskare som kritiserar "AGW", dvs. "att människan står för de klimatproblem vi har nu, och att de är farliga på sikt".

Dessa forskare har bokstavligt talat alltid kritik emot sig på grund av hur de yttrat sig, och Lennart har, som du ser, så många fel att han knappt ens försöker. Det grundläggande problemet är att han förnekar vetenskapen om att det är otroligt farligt att fortsätta såhär. Folk dör redan idag av förstärkta värmeböljor, som ett resultat av våra CO2-utsläpp.

https://www.climatechangenews.com/2019/ ... l-warming/

Avatar Fallback

Re: Forskare inte helt övertygad om denna regeringens handli

Avslutat-02  
#571690 Nja, jag för min del struntar fullständigt i andra länders krångel. Jag lever och verkar i Sverige.

Att Kina inte följer något avtal eller USA det bryr jag mig inte om.

Men det jag bryr mig om är:
Straffbeskattning för att man bor i Sverige.

Det ska bort.

Miljöavgifter. Det ska bort.

Miljöhänsyn: frivilligt svammel.

Miljörörelsen: bör bevakas hårt.

Bränslet ska inte kosta mer än vad som är rimligt, staten ska inte kunna håva in miljoner/miljarder på oss skattebetalare.

Att man säger emot en yrkeskår, betyder inte att man är farlig eller att man inte kan något, utan man kan ha rätt i sina åsikter och slutsatser ändå, bara för att vissa forskare inte ser vissa saker betyder inte att de inte finns, som sunt förnuft?

Ser du det? Nä, men ändå finns det.
Är dock ovanligare och ovanligare, men det finns.

Lika väl som skolkande tonåringar som står och pratar goja på offentlig plats, istället för att vara i skolan och lära sig saker.
Och dessutom bli hyllad för detta, fy fan.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Forskare inte helt övertygad om denna regeringens handli

Jani Melender  
#571693 Tack för att du åtminstone förklarar din ståndpunkt. Den verkar vara: "Jag tror inte på ett skit som forskare säger. Greta borde gå i skolan och hålla käft. Vad du säger stämmer inte, för att jag säger det. Jag vill fortsätta ha mitt jobb, oavsett om det släpper ut fossila växthusgaser."

Am I in the ballpark, sweet cheeks?
Senast redigerad av Fredrik Reuter mån 17 jun 2019, 16:56, redigerad totalt 1 gång. Anledning: Raderat olämpligt ordspråk.

Avatar Fallback

Re: Forskare inte helt övertygad om denna regeringens handli

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#571696
Jani Melender skrev:Tack för att du åtminstone förklarar din ståndpunkt. Den verkar vara: "Jag tror inte på ett skit som forskare säger. Greta är en liten fitta som borde gå i skolan och hålla käft. Vad du säger stämmer inte, för att jag säger det. Jag vill fortsätta ha mitt jobb, oavsett om det släpper ut fossila växthusgaser."

Am I in the ballpark, sweet cheeks?


För att citera Jani Melender på Twitter!!
"I mitten av ett personligt heligt krig mot klimatförnekare"

Avatar Fallback

Re: Forskare inte helt övertygad om denna regeringens handli

Avslutat-02  
#571699
Jani Melender skrev:Tack för att du åtminstone förklarar din ståndpunkt. Den verkar vara: "Jag tror inte på ett skit som forskare säger. Greta borde gå i skolan och hålla käft. Vad du säger stämmer inte, för att jag säger det. Jag vill fortsätta ha mitt jobb, oavsett om det släpper ut fossila växthusgaser."

Am I in the ballpark, sweet cheeks?


Hoppsan vilket språk....

Nä men så här är det ifrån min ståndpunkt.

Jag har ingen del i vad Kina eller USA gör eller inte gör, om de så skulle börja elda med åsnor, det är en sak för deras länders styre.

Jag anser inget sådant om Greta utan precis vad jag skrev, hon borde vara i skolan inte vara ute och diktera något som vi inte helt vet är en fastställd sanning.

Klart jag vill ha mina arbeten kvar, vi kan inte alla leva på bidrag även om vissa politiska partier tror detta.

Sen om detta släpper ut något i luften,,,, nja det finns ju en sån jättebra forskarkår....det är deras jobb inte mitt, mitt är att jobba och försörja min familj....

Vet inte att jag har förolämpat dig men tydligen, ta då och lugna ner dig lite och resonera som folk och inte som detta.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Forskare inte helt övertygad om denna regeringens handli

Vardon  
#571700 Men nyss sa du ju att forskare kan motvevisas med sunt förnuft. Ungefär som när ulf1 försöker bevisa att slu lars har fel...

Användarvisningsbild

Re: Forskare inte helt övertygad om denna regeringens handli

Jani Melender  
#571701 Vinterröjarn> Nej, du borde inte uttala dig om saker du inte känner till. Vetenskapen är spikad. Och Gretas påståenden är faktakollade. https://faktabaari.fi/greta-thunberg-ha ... -homework/

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).