Traktorer och processorer

Ferguson 135 , klarar den en huggarvagn med hydrauliken?

19 inlägg 9397 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Ferguson 135 , klarar den en huggarvagn med hydrauliken?

nilsszzon  
#563800 Uppar denna tråden igen, nu är tankarna att använda MF 165an och köpa nyare vagn då utbudet av begagnade är kämpigt.

Mowi 850 med P30 kran kan den tänkas lira med en 165a? har läst och uppfattat det som att mowi kräver mindre oljeflöde och verkar vara fina vagnar med för övrigt.

tacksam för svar =)

   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Ferguson 135 , klarar den en huggarvagn med hydrauliken?

Göt  
#563903 Har en 165 a och en gammal FMV kran, för min del går det tillräckligt fort och lite för fort till och med. Allting är ju relativt arbetar du normalt med en modern skotare så blir d nog besviken. är du däremot nybörjare så kan det räcka till :-b

Avatar Fallback

Re: Ferguson 135 , klarar den en huggarvagn med hydrauliken?

nilsszzon  
#563912 Jag är van vid att spaka men total nybörjare på skogsvagn =) jag vill inte sitta och skrika i hytten bara för att jag enbart kan köra en funktion i taget och traktorns flöde stoppar.

   TS
Avatar Fallback

Re: Ferguson 135 , klarar den en huggarvagn med hydrauliken?

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#565405 Med Mowi så behöver man inte sitta och mjölka spakarna för att få grip tillbaka till kärran.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).