tor 18 apr 2019, 08:02#562473
Jo han berättade en del. Det hade börjat med små saker som att diverse reglage och knappar inte fungerade eller satt lösa, legeringar och ytskikt som släppte sedan var det vissa mindre händelser med växellådan som inte "lydde". Men det stora problemet var styrningen som ibland (och ganska ofta) låste sig i full styrläge, och ibland kunde få för sig att ge fullt styrläge vid vägtransport (kan tänka mig att det kan vara hyfsat obehagligt i typ 40km/h). Efter mycket strulande fick kunden en utbytes maskin. Men även denna strulade med ungefär samma problem, vid något tillfälle hade hela maskinen låst sig (varken styrning eller fram/back gick att påverka). Har för mig att detta var på ett mindre lämpligt ställe som på någon större väg eller liknande så där tror jag han tröttnade. Dessutom var väl styrkolven underdimensionerad och felplacerad. Nu var det ett tag sedan jag pratade med honom men jag tror han är med här på SFO så han får gärna rätta min berättelse samt lägga till. Det var massa smågrejer som jag inte nämnt.
Till slut gick Lantmännen med på att ta in den 2:a NX´n i inbyte mot att kunden fick en ny N163.
Givetvis måste dessa problem vara relaterade till det nya konceptet. Men det var ju längesedan nu. "Man" borde ju ha sett en NX eller åtminstone hört något om den.
the problem is not the problem the problem is your attitude about the problem