Arbetskläder för skogen

Husqvarna technical extreme

11 inlägg 9034 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Husqvarna technical extreme

jurmo  
#556150 Hej! Har sågandet som hobby, är rätt ny inom området men intresset blir större hela tiden för skogen och allt vad som rör skogsbruk.
Har tänkt skaffa en sågarbyxa av midjemodell och tänkte därför höra vad ni har för erfarenhet av Husqvarnas Technical Extreme midjebyxa?

Hälsningar, John från Åland!



   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna technical extreme

Ape  
#556161
jurmo skrev:Hej! Har sågandet som hobby, är rätt ny inom området men intresset blir större hela tiden för skogen och allt vad som rör skogsbruk.
Har tänkt skaffa en sågarbyxa av midjemodell och tänkte därför höra vad ni har för erfarenhet av Husqvarnas Technical Extreme midjebyxa?

Hälsningar, John från Åland!
Jag körde den ett bra tag tills jag satte sågen i benet. Väldigt sköna byxor som jag trivdes bra i. Det enda dåliga var att knapparna där man sätter fast hängslena i skavde om man hade ett huggarbälte på sig. Låter inte så farligt men det störde mig ganska rejält. Köpte ett par stihl xtreem som nya byxor och är supernöjd med dessa. Lite dyrare men klart värt det enligt mig.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna technical extreme

wigge  
#556174 Använder Husqvarnas TE, funkar bra och väldigt bekväma. Är nöjd

Avatar Fallback

Re: Husqvarna technical extreme

Avslutat-02  
#556175 Ja köpte arboristbyxor istället från skogma, tror de kostade ca 2700 kr. :-bd

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna technical extreme

jurmo  
#556210 Okej, tack för goda erfarenhets tips!
Hur är dom i storleken, såg någonstans att dom är smala i passformen. Har nu ett par Husqvarna classic (hängselmodellen), vågar man köra på samma storlek som där eller ska man gå upp ett snäpp i storlek?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna technical extreme

AntoniEjnars  
#556469 Jag har M i storlek i vanliga fall och har ganska grova lår och köpte Husqvarna TE i samma storlek. Flr mig fungerade samma storlek,de sitter tajt och är riktigt sköna så för mig fungerade det.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna technical extreme

jurmo  
#556480 Aa okej, då tror jag att jag kör på samma! Tack!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna technical extreme

ThOnOr  
#556634 Det jag upptäckte med husqvarnas technical extreme byxor var att de är inte konstruerade för att arbeta med i snö (hade faktiskt förväntat mig mer av så dyra byxor). Blev dyngsur rakt igenom efter någon timmes sågande. Sådär lagom kul. Men de är fruktansvärt sköna att arbeta i men ska prova dränka in de i impregneringsspray, det kan iaf inte bli sämre än innan...

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna technical extreme

T Landström  
#556843 Det enda jag inte gillar med Hva TE är att jag tycker byxorna är för trånga vid benslutet...är tight att få dom över mina kängor!

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna technical extreme

Lindahl  
#702701
Ape skrev:Jag körde den ett bra tag tills jag satte sågen i benet. Väldigt sköna byxor som jag trivdes bra i..

Vad för såg och kedja satte du i dom? 😋 Hur gick det med benet?

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna technical extreme

Fredi  
#702751
T Landström skrev:Det enda jag inte gillar med Hva TE är att jag tycker byxorna är för trånga vid benslutet...är tight att få dom över mina kängor!


Gillar också dessa byxor skarpt. På Sievis kängor går dom hur bra som helst men på Stihls kängor får man lirka ordentligt för att få dom på kängan. Husqvarnas technical robust modellen har större benslut och även kroken svängd åt andra hållet så den hålls mycket bättre fast.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).