Inomgårdsmaskiner

Ariens ST1032 snöslunga med B&S motor

28 inlägg 13111 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Ariens ST1032 snöslunga med B&S motor

totte  
#550123 Är inte ovanligt med läckande nålventil. Kan ofta räcka med att ta ut och rengöra ordentligt. Annars finns det renoveringssatser för några tiotal €.

Tror 550 € är ett bra pris för den i det skicket. Bättre köp än Ariens.

Trejon
Användarvisningsbild

Re: Ariens ST1032 snöslunga med B&S motor

DennisCA  
#550270 Ringde en igår och bjöd ut en slunga, men jag har aldrig hört om märket. Lincoln sade han, 11hk. Men hittar inget. Baserat på bilderna tror jag det är en kinesare med Loncin motor. Jag tar hellre Toron fast den är 8hk.

Bild


Bild

   TS
Avatar Fallback

Re: Ariens ST1032 snöslunga med B&S motor

Avslutat-02  
#550275 Trevlig slunga med Honda kopia delar i sig.

Användarvisningsbild

Re: Ariens ST1032 snöslunga med B&S motor

totte  
#550316 Det där med hästkrafterna på den sortens motorer är siffror som säger väldigt lite om vad motorn presterar i praktiken. Den verkliga förmågan bestäms av vridmomentet vid arbetsvarvet och att kurvan för momentet är flack så att den inte tappar orken när varvet sjunker vid ökad belastning. Hursomhelst så räcker dom 8 som Toron har mer än väl till.

Avatar Fallback

Re: Ariens ST1032 snöslunga med B&S motor

Avslutat-02  
#550333 det stämmer och jag instämmer i att Toro är bra grejer.

va får du lös denna för då?

brorsan köpte en lite mindre 5,5 hk tror ja det var, skitbra maskin.
lätt med delar och billiga motorer om olyckan är framme.

han bytte motor med min hjälp till en dieselmotor på 5 hk. från Loncin..
:-bd

Användarvisningsbild

Re: Ariens ST1032 snöslunga med B&S motor

DennisCA  
#550336 Priset är lite uppe i luften, han sade något om 800 och jag sade vad jag tänkte köpa Toron för och det var så högt som jag ville gå. Jag kan inte tänka mig lägga mera på en kinesisk maskin än en Toro. Jag tycker Toron ser bättre ut också och det är ett märke med gott rykte.

Egentligen tror jag han har bättre chans att sälja den till ett bättre pris åt någon annan som inte är så jäkla petig och har aversion mot kinesiska produkter. Egentligen skulle jag väl vilja ha något billigt gammalt vrak att börja renovera men man har ju inte tid med alla projekt man vill ta sig an.

   TS
Avatar Fallback

Re: Ariens ST1032 snöslunga med B&S motor

Avslutat-02  
#550338 ja nå 8000 är den inte värd, kanske runt hälften en kinamaskin förlorar mer än halva värdet efter första starten.
blir bara tok att betala för mycket för en sådan maskin.

Användarvisningsbild

Re: Ariens ST1032 snöslunga med B&S motor

totte  
#550342 Ja inte skulle jag ge 800 € för den slungan. Tycker t o m att röjarns förslag om hälften är för mycket.

Avatar Fallback

Re: Ariens ST1032 snöslunga med B&S motor

Avslutat-02  
#550344 okej då 3999:- :d =))

Användarvisningsbild

Re: Ariens ST1032 snöslunga med B&S motor

totte  
#550364 :lol:

Användarvisningsbild

Re: Ariens ST1032 snöslunga med B&S motor

DennisCA  
#550582 Har hem snöslungan nu och har väl gått så hårt åt den som man kan. Blöt snö, snö som legat länge, snö som fallit av taket och i stora mängder. Den bara tuggar sig igenom allting. Enda problemet är att den slirar. Med kedjor tror jag den kommer ta sig igenom allt.

Bild


Bild

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ariens ST1032 snöslunga med B&S motor

totte  
#550596 Grattis! Bra köp tror jag verkligen. Kedjor kan behövas i synnerhet i blötsnö då det dels går tungt, dels blir ordentligt halt.

Användarvisningsbild

Re: Ariens ST1032 snöslunga med B&S motor

DennisCA  
#550760 Nu blev det ju inte lika roligt, nu börjar den klaga och stanna. Det är nånting med förgasaren nog, plockade bort koppen i botten och kollade men det såg rent ut, fast alla tätningar var helt sluta. Kan förklara läckaget tror jag men det är väl något annat skräp nånstans också, funderar om jag ska plocka isär den och slänga den i ultraljudsrengöraren.

Kollade motorn och det är en Tecumseh (trodde dom gick i graven på 80 talet) HMSK80, förgasaren ser ut precis som denna. Skitbillig, fast frakten är 50 dollars!
https://www.ebay.com/itm/New-Adjustable ... 2742283716

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).