Information om forumet

Moderatorloggen

63 inlägg 109096 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Moderatorloggen

Erre  
#543335 Flyttade tråden
-SVT utsedd till 2018 års förvillare
till karantän.

Tråden spårade ur och innehöll nu mest tjafs mellan olika medlemmar.
Vi har högt i tak här men det finns gränser.

Användarvisningsbild

Re: Moderatorloggen

totte  
#544249 Jag tog alltså bort länkar till den notoriske konspirationsteoretikern Lars Bern i vår pågående tråd om regeringsbildningen. Jag meddelade i ett inlägg att tjafs om detta får konsekvenser. totte - Den nya regeringen

Sådant tjafs har nu resulterat i en varning.

Användarvisningsbild

Re: Moderatorloggen

totte  
#544736 Så blev nivån lite låg i tråden Den nya regeringen. Tog bort ett inlägg samt några efterföljande kommentarer till detta.

Användarvisningsbild

Re: Moderatorloggen

totte  
#544920 Det är trist. Tråden "Den nya regeringen", som ett bra tag hölls på en bra nivå drog nu iväg och var inte längre en politisk diskussion utan ett antal personer sysslande med att angripa varandra utan att alls föra någon sakdiskussion. Tråden är i alla fall för tillfället lagd i karantän.

Användarvisningsbild

Re: Moderatorloggen

totte  
#547637 Vi har ju länge haft en tråd med namnet "Dieselbilar förbjuds?" där en viss person sedan har använt tråden för en oupphörlig räcka av information om elbilar i allmänhet och Tesla i synnerhet. Tidvis har diskussionen varit ganska vettig och berört alternativa framtida drivmedel och vi har låtit tråden löpa tills vidare, även om den naturligtvis ganska snabbt drog iväg från ämnet.

Senaste tiden har tråden knappast haft någon diskussion utan bara innehållit det ena inlägget efter det andra med nyheter om elbilar och en och annan motkommentar.

Nu, dök det plötsligt upp inlägg som antyder att vi kanske får betalt för att låta det fortgå. Det är dumt och oförskämt, och vi kan inte ha det eländet liggande på forumet.

Nu, på grund av sen kväll, har jag inte hunnit ta del av vad Fredrik och Torbjörn säger om det hela.

Jag har tills vidare lagt hela tråden i karantän, där den får vara tills vi har hunnit konferera om saken.

Användarvisningsbild

Re: Moderatorloggen

Fredrik Reuter  
#547752 Dieselbilar-tråden är tillbaka i kategorin för bilar.
Modereringen ovan av Totte var helt rätt och vi har rensat och vidtagit åtgärder.

Läs mer om detta här: Fredrik Reuter - Dieselbilar förbjuds?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Moderatorloggen

totte  
#549191 Flyttade, i varje fall tills vidare, undan tråden om hamnarbetarkonflikten. Tråden var från början bara en upplysning om att den kan komma att påverka skogssektorn, men har dragit iväg till ett internt gräl om det berättigade i konflikten. Den sortens diskussioner är viktiga men skall inte föras på Skogsforum.

Uppdatering: Ursprungsinlägget är tillbaka i Skogsnyheter som en låst tråd.

Användarvisningsbild

Re: Moderatorloggen

totte  
#549949 Nu har jag alltså rensat upp lite i ett par trådar där det pratades om arkebusering av politiker och att bidra med patroner. Jag har skrivit i trådarna och meddelat att det inte duger med ett sånt språkbruk, vare sig det är skämt eller allvar.

Men efter det kommer eftertjafset där det ifrågasätts och hävdas att detta forum har en vänstergrund. Så är förstås inte fallet bara för att vi har tagit ställning mot all form av populism. Dessutom finns det inget som helst politisk i att moderera bort uppenbara osmakligheter.

Den som fortsatt ifrågasätter och tjafsar om sådant kommer utan någon mer varning att bli bannlyst för flera månader.

Användarvisningsbild

Re: Moderatorloggen

totte  
#550025 En person vägrade att rätta sig, tjafsade vidare och åkte därför ut på tre månader.

Användarvisningsbild

Re: Moderatorloggen

totte  
#564513 Rensade bort en massa struntprat i tråden Fredrik Reuter - Sannolikheten för att elbilen floppar?, låste tråden för tillfället medan dammet lägger sig.

Var ju synd, ungefär lagom när Fredrik konstaterade att "Det är en intressant och givande diskussion i denna tråd hittills, det är kanon!", Fredrik Reuter - Sannolikheten för att elbilen floppar?, så drog det iväg med diverse personliga påhopp hit och dit från olika håll, istället för en konstruktiv debatt om elbilen.

Användarvisningsbild

Re: Moderatorloggen

Kse  
#568439 Tråden ”Dödsolyckan som förstörde allt” är lagd i karantän tills vidare då den plötsligt sjönk till en icke tidigare skådad nivå.

Användarvisningsbild

Re: Moderatorloggen

totte  
#572826 Det har varit lite väl mycket utvikningar från ämnet ett tag. T ex i tråden AMF Pension köper Bergvik Skog Öst, så börjar det plötsligt att handla om personers skattemoral i stället för om affären och det är inte ett dugg relevant för ämnet. Städade lite där.

I "Före och efter jobbet" och i "Öppna kategorin" är det högt i tak för det personliga. Men försök att ligga lågt med det i alla kategorier som handlar om sakfrågor.

Ingen nämnd och ingen glömd.

Användarvisningsbild

Re: Moderatorloggen

totte  
#578295 Återigen, det är lite väl mycket utvikningar och skojigheter i de trådar som skall behandla sakfrågor, senast nu ett par trådar i Handhållet och motorsåg, där jag städade lite.

Vi behöver inte ha nån kadaverdisciplin, men försök att hålla utvikningarna någorlunda begränsade.

Användarvisningsbild

Re: Moderatorloggen

totte  
#585561 Kan vi slippa helt onödiga kommentarer om t ex vad MP kommer att tycka om en studie om dieselmotorer när det inte tillför någonting till sakfrågan.

Användarvisningsbild

Re: Moderatorloggen

Fredrik Reuter  
#588810 Tråden om Snart bara barbariet kvar är nu borttagen med hänvisning till Stopp för diskussion om invandring. Läs gärna tråden som är länkad här om ni undrar varför tråden togs bort.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).