sön 18 nov 2018, 18:54#534260
Om någon är intresserad kan jag meddela att anläggningen prov eldades i torsdags för att se att allt fungerade.
I helgen byggde jag lite väggar runt tanken som nu är isolerad med 400mm på toppen och 300mm utmed sidorna.
Så idag får jag äntligen pröva anläggningen på riktigt! Jag har pannan i vårt pannrum men tanken står vägg i vägg i garaget så jag har dragit in termometrar med 3m lång givarkabel som sitter i dykrör. Fungerar prima verkar det som! Toppen är i skrivande stund upp i 75grader, mitten i 58grader och botten är på 26grader. Då jag inte litar på tekniken riktigt har jag givetvis förberett för att kunna stoppa in vanliga insticks termometrar om någon av givarna skulle lägga av.
Då vi hade bergvärme sedan innan(ja många har idiotförklarat mig för att jag sätter in en vedpanna
) har vi förberett för att ackumulatortank och vedpanna går att koppla bort med 4 kranar om vi skulle vara bortresta tex. då har vi möjlighet att köra bergvärmen. Nu återstår målning av väggar och att fortsätta fylla pannrummet med ved! Och inte minst att få ordning på esbe med den trådlösa givaren som vi skall ha i huset, just nu sköter jag shunten manuellt.
Fortsättning följer.
1542563094_temp.jpg
1542563091_tank.jpg
1542563086_panna_1.jpg
1542563082_baxi.jpg
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort,
Välkommen! Skapa konto