fre 21 dec 2018, 23:43#539702
Röjkvist skrev:Man kan fråga sig vad som växte på platsen innan det blev certifierad plantageodling
Sydamerika producerar vad vi konsumenter efterfrågar, det är sanningen. Socker, kaffe, kokain, mahogny, olja, nötkött, guld, mineraler och nu bränsleflis.
Jag frågar mig om vi människor helt enkelt har en hycklande och lögnaktig natur, ärlighet varar längst heter det ju men vem vågar egentligen vara ärlig nog att nämna elefanten och föreslå ett tak på jordens befolkning.
Riskerar man bli behandlad som en visselblåsare borde jag väl lyssna till självcensur men jag lyfter ändå frågan vad som kan tänkas värma miljöpartisterna i radio och tv-huset?
Olja och kol, sopor från utlandet och nu flis från Amazonas, ganska finurligt ändå men man får som alltid va lite finurlig för att nå de mål man sätter upp. Mål behöööver faktiskt inte vara kortsiktigt ekonomiska. Faktiskt inte.
Kan vi lära oss själva det borde det gå tusen gånger lättare att prata med Brassarna och peka finger om regnskog och hyggesbränning.