Signatur
Skogsmässor
Elmia Wood 2009
tor 12 mar 2009, 20:44#53326Vad säger du simba, ska vi ordna en buss? jag ska iaf dit! (och min sambo, mer eller mindre under pistolhot)
tor 12 mar 2009, 21:42#53336
Tror "orre" har det, låter ju inte fel.
orre skrev:Farsan och jag har åkt "varje är" sedan 1977 ungefär![]()
Brukar vara fredagen som gäller.
Ett förslag vore att de forumsdeltagare som är där träffas dagligen ett visst klockslag på en viss plats
(samma tid och plats varje dag)
Förslagsvis lämpligt lunchställe.
Tror "orre" har det, låter ju inte fel.
Johan |
tor 12 mar 2009, 21:51#53339
Det vore väl i princip det enda sättet för att få med min sambo till Elmia en gång till..
Jag frågade lite försiktigt om hon ville följa med..och fick ett svar som mer eller mindre kunde tolkas som om att, hon både gav mig "fingret" och bad mig fara åt varmare trakter..
Hon gillar inte maskiner..
Hon gillar bara klädaffärer och Ikea..
Mvh. Ulf
Knegarn skrev: (och min sambo, mer eller mindre under pistolhot)
Det vore väl i princip det enda sättet för att få med min sambo till Elmia en gång till..
Jag frågade lite försiktigt om hon ville följa med..och fick ett svar som mer eller mindre kunde tolkas som om att, hon både gav mig "fingret" och bad mig fara åt varmare trakter..
Hon gillar inte maskiner..
Mvh. Ulf
TS
tor 12 mar 2009, 22:04#53342
Hmm,risken är väl att det blir som en gång till Kockums i Stensele i slutet -80,en busslast glada entreprenörer(en del gladare än andra) och väl hemma igen hörs från baksätet på bussen:
-Nä nu pojkar,nu har vi nog åkt buss så länge så nu måste vi väl börja se nå skogsmaskiner snart
Då var dom hemma igen....
Knegarn skrev:Vad säger du simba, ska vi ordna en buss? jag ska iaf dit! (och min sambo, mer eller mindre under pistolhot)
Hmm,risken är väl att det blir som en gång till Kockums i Stensele i slutet -80,en busslast glada entreprenörer(en del gladare än andra) och väl hemma igen hörs från baksätet på bussen:
-Nä nu pojkar,nu har vi nog åkt buss så länge så nu måste vi väl börja se nå skogsmaskiner snart
Då var dom hemma igen....
Samlar på grönt skrot,ja och lite rött oxå....
tor 12 mar 2009, 22:06#53345
Nå, både IKEA och diverse klädaffärer finns på A6 i Jönköping. Avståndet mellan ELMIA och A6 är gissningsvis ca 5 km...
/Niklas
Ulf skrev:Knegarn skrev: (och min sambo, mer eller mindre under pistolhot)
![]()
Det vore väl i princip det enda sättet för att få med min sambo till Elmia en gång till..![]()
Hon gillar inte maskiner..![]()
Mvh. Ulf
Nå, både IKEA och diverse klädaffärer finns på A6 i Jönköping. Avståndet mellan ELMIA och A6 är gissningsvis ca 5 km...
/Niklas
/Niklas
fre 13 mar 2009, 22:26#53424
Sorry, ELMIA Wood arrangeras i Bratteborg som ligger 3 mil söder on Jönköping. 😡 😡
Niking skrev:Nå, både IKEA och diverse klädaffärer finns på A6 i Jönköping. Avståndet mellan ELMIA och A6 är gissningsvis ca 5 km...
/Niklas
Sorry, ELMIA Wood arrangeras i Bratteborg som ligger 3 mil söder on Jönköping. 😡 😡
lör 14 mar 2009, 00:09#53435
Aha! Men varför heter det ELMIA Wood om det inte arangeras på ELMIA-området? Det borde väl i så fall heta Bratteborg Wood.
/Niklas
th skrev:Niking skrev:Nå, både IKEA och diverse klädaffärer finns på A6 i Jönköping. Avståndet mellan ELMIA och A6 är gissningsvis ca 5 km...
/Niklas
Aha! Men varför heter det ELMIA Wood om det inte arangeras på ELMIA-området? Det borde väl i så fall heta Bratteborg Wood.
/Niklas
/Niklas
lör 14 mar 2009, 09:40#53451Elmia AB arrangerar mässor och utställningar inom olika områden...Angående Elmia Wood, så skulle det vara lite svårt att ha en massa skogsmaskiner "in action" på mässområdet varje gång mässan inträffar...Lite dåligt med skog på mässområdet i Jönköping..Därför så har man flyttat ut mässan i "närliggande" skogsområden som har varit tillgängliga, för att kunna visa maskiner och övrigt i dess rätta miljö.
Har du inte varit på mässan Niking, så kan jag råda dig att åka dit..Det är en upplevelse för alla som har ett skogligt intresse..
Det är inte bara, en lekstuga för maskintokiga dårar..
Mvh. Ulf
Har du inte varit på mässan Niking, så kan jag råda dig att åka dit..Det är en upplevelse för alla som har ett skogligt intresse..
Det är inte bara, en lekstuga för maskintokiga dårar..
Mvh. Ulf
TS
lör 14 mar 2009, 16:20#53464Förslag på boende i Jönköping emottages tacksamt av "utsocknes besökare".
"Scandicnivå", med resturang/pub känns "all right", för min del,,,,,
Skogshuggarn
Det är så roligt att leva, för då får en si hur det går.
lör 14 mar 2009, 16:28#53465
Euro-stopp billigt och har hyffsad frukost, ligger söder om Jönköping
http://jonkoping.eurostop.se/
Skogshuggarn skrev:Förslag på boende i Jönköping emottages tacksamt av "utsocknes besökare".
lör 14 mar 2009, 19:09#53481Samma euro-stop som vart i halmstad förr? altså galne gunnar? xD
Johan |
lör 14 mar 2009, 19:44#53489
Satt och sökte lite på hotellen runt om, och i, Jönköping för skojs skull..
Eeehh..Du får nog bestämma dig rätt snabbt, om du skall få tag på något rum överhuvudtaget..Dom flesta verka vara fullbokade, redan nu, dom datum som mässan pågår..
Mvh. Ulf
Röjkvist skrev:Skogshuggarn skrev:Förslag på boende i Jönköping emottages tacksamt av "utsocknes besökare".
Satt och sökte lite på hotellen runt om, och i, Jönköping för skojs skull..
Eeehh..Du får nog bestämma dig rätt snabbt, om du skall få tag på något rum överhuvudtaget..Dom flesta verka vara fullbokade, redan nu, dom datum som mässan pågår..
Mvh. Ulf
TS
lör 14 mar 2009, 20:16#53492Är "First Floor" medlem på Scandic, men där blev man "rökt" på direkten, (fullbokat).
Ska kolla vidare,,, (tack för tipset Ulf/ Röjkvist).
Ska kolla vidare,,, (tack för tipset Ulf/ Röjkvist).
Skogshuggarn
lör 14 mar 2009, 20:27#53494Om det kniper med förläggning så kolla i Värnamo också, är väl visserligen en 5 mil men det är motorväg hela vägen så man tar sig snabbt som tusan. Kanske finns nåt i Vaggeryd eller Skillingaryd, ligger utmed E4 neråt Värnamo.
2CVtrac (1951-2012), Homelite ZIP-6 (1960), Homelite SXL-12 (1964), Brumi tvåhjulstraktor (1965), Bolens jordfräs (1968), Gilson 55257 (1981), Jonsered 621 (1972), Jonsered 520 SP (1984), Partner 4200 (2007)

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).