Skogsmässor

Elmia Wood 2009

83 inlägg 36999 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Elmia Wood 2009

Knegarn  
#53326 Vad säger du simba, ska vi ordna en buss? jag ska iaf dit! (och min sambo, mer eller mindre under pistolhot)

Elmia
Avatar Fallback

Re: Elmia Wood 2009

kjugekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#53336
orre skrev:Farsan och jag har åkt "varje är" sedan 1977 ungefär :P
Brukar vara fredagen som gäller.
Ett förslag vore att de forumsdeltagare som är där träffas dagligen ett visst klockslag på en viss plats
(samma tid och plats varje dag)
Förslagsvis lämpligt lunchställe.


Tror "orre" har det, låter ju inte fel.

Avatar Fallback

Re: Elmia Wood 2009

Ulf  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#53339
Knegarn skrev: (och min sambo, mer eller mindre under pistolhot)

=))
Det vore väl i princip det enda sättet för att få med min sambo till Elmia en gång till.. =))
Jag frågade lite försiktigt om hon ville följa med..och fick ett svar som mer eller mindre kunde tolkas som om att, hon både gav mig "fingret" och bad mig fara åt varmare trakter..
Hon gillar inte maskiner.. :D
Hon gillar bara klädaffärer och Ikea..
Mvh. Ulf

   TS
Avatar Fallback

Re: Elmia Wood 2009

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#53342
Knegarn skrev:Vad säger du simba, ska vi ordna en buss? jag ska iaf dit! (och min sambo, mer eller mindre under pistolhot)


Hmm,risken är väl att det blir som en gång till Kockums i Stensele i slutet -80,en busslast glada entreprenörer(en del gladare än andra) och väl hemma igen hörs från baksätet på bussen:
-Nä nu pojkar,nu har vi nog åkt buss så länge så nu måste vi väl börja se nå skogsmaskiner snart :!:
Då var dom hemma igen.... :D

Användarvisningsbild

Re: Elmia Wood 2009

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#53345
Ulf skrev:
Knegarn skrev: (och min sambo, mer eller mindre under pistolhot)

=))
Det vore väl i princip det enda sättet för att få med min sambo till Elmia en gång till.. =))
Jag frågade lite försiktigt om hon ville följa med..och fick ett svar som mer eller mindre kunde tolkas som om att, hon både gav mig "fingret" och bad mig fara åt varmare trakter..
Hon gillar inte maskiner.. :D
Hon gillar bara klädaffärer och Ikea..
Mvh. Ulf


Nå, både IKEA och diverse klädaffärer finns på A6 i Jönköping. Avståndet mellan ELMIA och A6 är gissningsvis ca 5 km...
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Elmia Wood 2009

Ulf  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#53349 Nja, Niking..Vore dumt att dra med henne till Jönköping..Har ju bara 20 minuter till Linköping för att kunna besöka Ikea och hela Tornby-området..Med allt vad det innebär.. 8)
Mvh. Ulf

   TS
Användarvisningsbild

Re: Elmia Wood 2009

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#53424
Niking skrev:Nå, både IKEA och diverse klädaffärer finns på A6 i Jönköping. Avståndet mellan ELMIA och A6 är gissningsvis ca 5 km...
/Niklas


Sorry, ELMIA Wood arrangeras i Bratteborg som ligger 3 mil söder on Jönköping. 😡 😡

Användarvisningsbild

Re: Elmia Wood 2009

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#53435
th skrev:
Niking skrev:Nå, både IKEA och diverse klädaffärer finns på A6 i Jönköping. Avståndet mellan ELMIA och A6 är gissningsvis ca 5 km...
/Niklas


Sorry, ELMIA Wood arrangeras i Bratteborg som ligger 3 mil söder on Jönköping. 😡 😡


Aha! Men varför heter det ELMIA Wood om det inte arangeras på ELMIA-området? Det borde väl i så fall heta Bratteborg Wood.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Elmia Wood 2009

Ulf  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#53451 Elmia AB arrangerar mässor och utställningar inom olika områden...Angående Elmia Wood, så skulle det vara lite svårt att ha en massa skogsmaskiner "in action" på mässområdet varje gång mässan inträffar...Lite dåligt med skog på mässområdet i Jönköping..Därför så har man flyttat ut mässan i "närliggande" skogsområden som har varit tillgängliga, för att kunna visa maskiner och övrigt i dess rätta miljö.
Har du inte varit på mässan Niking, så kan jag råda dig att åka dit..Det är en upplevelse för alla som har ett skogligt intresse..
Det är inte bara, en lekstuga för maskintokiga dårar.. :smile:
Mvh. Ulf

   TS
Användarvisningsbild

Re: Elmia Wood 2009

Skogshuggarn  
#53464 Förslag på boende i Jönköping emottages tacksamt av "utsocknes besökare".
"Scandicnivå", med resturang/pub känns "all right", för min del,,,,, :D

Avatar Fallback

Re: Elmia Wood 2009

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#53465
Skogshuggarn skrev:Förslag på boende i Jönköping emottages tacksamt av "utsocknes besökare".
"Scandicnivå", med resturang/pub känns "all right", för min del,,,,, :D

Euro-stopp billigt och har hyffsad frukost, ligger söder om Jönköping
http://jonkoping.eurostop.se/

Avatar Fallback

Re: Elmia Wood 2009

kjugekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#53481 Samma euro-stop som vart i halmstad förr? altså galne gunnar? xD

Avatar Fallback

Re: Elmia Wood 2009

Ulf  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#53489
Röjkvist skrev:
Skogshuggarn skrev:Förslag på boende i Jönköping emottages tacksamt av "utsocknes besökare".
"Scandicnivå", med resturang/pub känns "all right", för min del,,,,, :D

Euro-stopp billigt och har hyffsad frukost, ligger söder om Jönköping
http://jonkoping.eurostop.se/

Satt och sökte lite på hotellen runt om, och i, Jönköping för skojs skull..
Eeehh..Du får nog bestämma dig rätt snabbt, om du skall få tag på något rum överhuvudtaget..Dom flesta verka vara fullbokade, redan nu, dom datum som mässan pågår.. :???:
Mvh. Ulf

   TS
Användarvisningsbild

Re: Elmia Wood 2009

Skogshuggarn  
#53492 Är "First Floor" medlem på Scandic, men där blev man "rökt" på direkten, (fullbokat).

Ska kolla vidare,,, (tack för tipset Ulf/ Röjkvist).

Användarvisningsbild

Re: Elmia Wood 2009

totte  
#53494 Om det kniper med förläggning så kolla i Värnamo också, är väl visserligen en 5 mil men det är motorväg hela vägen så man tar sig snabbt som tusan. Kanske finns nåt i Vaggeryd eller Skillingaryd, ligger utmed E4 neråt Värnamo.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).