swe#kipp- Mitten av Dalarna- tis 26 dec 2006, 19:34
tis 26 dec 2006, 19:34#4772
Tror nog att dom är lika bra på att fälla
Men den nya är smidigare att ha med sig, den gamla är 2m lång och den nya som är delbar är 1m !!
Sen lär det väl visa sig vilken fot som är bäst, eller är det nån här som vet vilken som är bäst ??
Senast redigerad av swe#kipp tis 26 dec 2006, 22:15, redigerad totalt 1 gång.
tis 26 dec 2006, 22:12#4785
Jag tycker att den nya foten är bäst då det är fuktig mark och man lägger en stock som underlägg vilket gör att den låses fast i mellan de fyra "hörnen".
sön 07 jan 2007, 17:49#5292
Jag tycker att den gamla modellen av fot gräver ner sig alldeles för mycket om det är lite lösare mark. Konstruktionen gör att det inte heller är speciellt lätt att lägga något under som den inte glider av. Den nya utformningen verkar vara lite bättre av den anledningen, av bilden att döma.
Även den gamla går ju dock att om inte dela så iallafall fälla ihop. I allafall gör min det.
swe#kipp- Mitten av Dalarna- sön 07 jan 2007, 19:23
sön 07 jan 2007, 19:23#5294
den gamla som jag har hemma är gammal på riktigt
den går inte att dela eller fälla ihop
så den är lite klumpig att frakta ,,,,,,
sön 07 jan 2007, 21:18#5327
Aha, så pass... Ok, då är den gammal.
Det finns ju många olika modeller av trädfällriktare, men Stalpen är en av de bästa om man beaktar priset. Det finns ju även en hydraulisk modell av Attack som jag tänkte visa dig, men nu hittar jag inte hemsidan. Den kostar uppåt 8-9000 dock, så det är lite väl saftigt för något som används så (relativt) sällan.
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Att skapa ett konto på Skogsforum innebär bara fördelar för dig. Det enda som behövs är en epostadress och registreringen går fort. Väl inloggad på skogsforum får du utökade rättigheter och kan starta egna trådar, prenumerera på innehåll och se bilder, bilagor och broschyrer. Givetvis är allt kostnadsfritt!
Du har hittat till Sveriges största skogssajt - skogsforum.se. Vi diskuterar allt om skog, skogsbruk och skogsmaskiner och är en sk användargenererad sajt. Det betyder att det är du själv och likasinnade som till stora delar bidrar med innehållet genom att ställa frågor, svara, diskutera i forumet. Vi startade 2005 och drivs idag från Säffle i Värmland, Sverige. Vi sätter stor vikt vid att så många som möjligt ska trivas på sajten och att det som skrivs håller hög kvalitet. Alla får vara med och Svenska, Norska och Engelska är de främsta språken som används.