Ibland måste man tänka utanför boxern...
röjar kalle skrev:Majoriteten är säkert kvinnor skulle jag tro.Sen snacka om att försöka att provocera oss Dotcom men den fälla gick man inte här på forumet.
dotcom skrev:vi kanske inte är så förstockade och patriarkalt konservativa som jag inbillar mig att en del tror [emoji106]röjar kalle skrev:Majoriteten är säkert kvinnor skulle jag tro.Sen snacka om att försöka att provocera oss Dotcom men den fälla gick man inte här på forumet.
Blivande snickare skrev:dotcom skrev:vi kanske inte är så förstockade och patriarkalt konservativa som jag inbillar mig att en del tror [emoji106]röjar kalle skrev:Majoriteten är säkert kvinnor skulle jag tro.Sen snacka om att försöka att provocera oss Dotcom men den fälla gick man inte här på forumet.
Men ändå är du kränkt och vill grunda en 100% manlig grupp?
dotcom skrev: Jag skrev att jag raljerade lite, jag efterfrågade en könsförtryckande grupp av motsatt sortering. Jag känner mig nervärderad på grund av kön, ja. Men tror mig inte ha skrivit något om att själv starta en sådan grupp, det skulle strida mot kvinnokonventionen.
dotcom skrev:....utöver att du lägger på mig påståenden/tankar om än med ett frågetecken efter...
dotcom skrev:En nystartad grupp med specifik målgrupp ”en naturlig mötesplats där kvinnor inom skogssektorn ...”
Önskar att det fanns en grupp för de övriga också!
dotcom skrev:... jag efterfrågade en könsförtryckande grupp av motsatt sortering.
dotcom skrev:... Tänkte mig snarare en grupp riktad bara till män och binära...
dotcom skrev:Jag känner mig nervärderad på grund av kön, ja.
dotcom skrev:...Jag har personligen aldrig sett ner på någon för att hon är kvinna, herre gud (ja eller fru gud om så vill), min mor är kvinna, min syster är kvinna, min hustru är kvinna, mina döttrar är kvinnor, ska jag se ner på eller förringa någon av dem för deras könstillhörighet eller könsidentitet? Den tanken är mig främmande...
dotcom skrev:...Jag beklagar att du känner så och tycker personligen att du har en väldigt nedsättande ton....
Blivande snickare skrev:dotcom skrev:....utöver att du lägger på mig påståenden/tankar om än med ett frågetecken efter...
Du har sagt det själv..dotcom skrev:En nystartad grupp med specifik målgrupp ”en naturlig mötesplats där kvinnor inom skogssektorn ...”
Önskar att det fanns en grupp för de övriga också!dotcom skrev:... jag efterfrågade en könsförtryckande grupp av motsatt sortering.dotcom skrev:... Tänkte mig snarare en grupp riktad bara till män och binära...dotcom skrev:Jag känner mig nervärderad på grund av kön, ja.
Räcker det?
Sen om det inte är fast i lathet att du inte grundar en sån grupp själv så vet jag inte vad det är.dotcom skrev:...Jag har personligen aldrig sett ner på någon för att hon är kvinna, herre gud (ja eller fru gud om så vill), min mor är kvinna, min syster är kvinna, min hustru är kvinna, mina döttrar är kvinnor, ska jag se ner på eller förringa någon av dem för deras könstillhörighet eller könsidentitet? Den tanken är mig främmande...
Det är bra. Men tyvärr är du inte ensam i skogen. Å långt ifrån alla kan säga samma sak med handen på hjärtat.
Därför behövs grupper som den du hittat var varken du eller jag har tillträde.dotcom skrev:...Jag beklagar att du känner så och tycker personligen att du har en väldigt nedsättande ton....
Jag menar inte att vara nedsättande. Jag är bara starkt icke medhållande i dina tankegångar och därför debatterar.
Frågetecknet gör det till en frågeställning. En punkt skulle ha gjort det till en anklagelse.