Öppna kategorin

Kvinnor och ickebinära i skogssektorn

29 inlägg 5778 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Kvinnor och ickebinära i skogssektorn

Vardon  
#515213 Det hela är enkelt, finns det inget behov kommer den självdö , självdör den inte finns ett behov. Finns ett behov kan man fundera varför man inte fått dem till skogsforum eller om det ens intressant. Kommer man fram till det sista kan man även fundera på vem som är exluderande .....

Elmia
Avatar Fallback

Re: Kvinnor och ickebinära i skogssektorn

tallen100  
#515214 Men är det någon som vet, det kanske kryllar av kvinnor här?
Det är trotsallt bara en handfull personer som har ett "namn" till alias, och bara en liten del av alla medlemmar som skriver stadigt.
Många skriver bara när dom undrar något, typ, sågen tjuvstannar, sen när det är utrett är det tyst.

Avatar Fallback

Re: Kvinnor och ickebinära i skogssektorn

röjar kalle  
#515226 Majoriteten är säkert kvinnor skulle jag tro.Sen snacka om att försöka att provocera oss Dotcom men den fälla gick man inte här på forumet.

Användarvisningsbild

Re: Kvinnor och ickebinära i skogssektorn

Kse  
#515236 Nej dej lurar man inte så lätt @röjarkalle

Användarvisningsbild

Re: Kvinnor och ickebinära i skogssektorn

dotcom  
#515237
röjar kalle skrev:Majoriteten är säkert kvinnor skulle jag tro.Sen snacka om att försöka att provocera oss Dotcom men den fälla gick man inte här på forumet.
vi kanske inte är så förstockade och patriarkalt konservativa som jag inbillar mig att en del tror [emoji106]

   TS
Avatar Fallback

Re: Kvinnor och ickebinära i skogssektorn

Blivande snickare  
#515249
dotcom skrev:
röjar kalle skrev:Majoriteten är säkert kvinnor skulle jag tro.Sen snacka om att försöka att provocera oss Dotcom men den fälla gick man inte här på forumet.
vi kanske inte är så förstockade och patriarkalt konservativa som jag inbillar mig att en del tror [emoji106]


Men ändå är du kränkt och vill grunda en 100% manlig grupp?

Användarvisningsbild

Re: Kvinnor och ickebinära i skogssektorn

dotcom  
#515260
Blivande snickare skrev:
dotcom skrev:
röjar kalle skrev:Majoriteten är säkert kvinnor skulle jag tro.Sen snacka om att försöka att provocera oss Dotcom men den fälla gick man inte här på forumet.
vi kanske inte är så förstockade och patriarkalt konservativa som jag inbillar mig att en del tror [emoji106]


Men ändå är du kränkt och vill grunda en 100% manlig grupp?

Jag skrev att jag raljerade lite, jag efterfrågade en könsförtryckande grupp av motsatt sortering. Jag känner mig nervärderad på grund av kön, ja. Men tror mig inte ha skrivit något om att själv starta en sådan grupp, det skulle strida mot kvinnokonventionen.

   TS
Avatar Fallback

Re: Kvinnor och ickebinära i skogssektorn

tallen100  
#515262 Det är svårt att vara tydlig nog här. :wink:

Användarvisningsbild

Re: Kvinnor och ickebinära i skogssektorn

Davvi  
#515277 Hänger inte riktigt med vad TS vill med den här tråden? Känns det jobbigt med en Facebook grupp som vill ha eget utrymme att diskutera frågor för en specifik målgrupp?

Avatar Fallback

Re: Kvinnor och ickebinära i skogssektorn

Blivande snickare  
#515279
dotcom skrev: Jag skrev att jag raljerade lite, jag efterfrågade en könsförtryckande grupp av motsatt sortering. Jag känner mig nervärderad på grund av kön, ja. Men tror mig inte ha skrivit något om att själv starta en sådan grupp, det skulle strida mot kvinnokonventionen.

Du känner dig nedvärderad för att du som man inte får vara med i den sista 0,1% av alla grupper som finns om skogen?

Nej du skrev nog inte om att starta en själv. Men du efterlyster en. Så du vill att nån annan ska grunda en för dig?

Kränkt men för lat för att göra någonting åt det, vilka problem.

Användarvisningsbild

Re: Kvinnor och ickebinära i skogssektorn

dotcom  
#515282 Jag beklagar att du känner så och tycker personligen att du har en väldigt nedsättande ton utöver att du lägger på mig påståenden/tankar om än med ett frågetecken efter och anklagelser om lathet.

Jag förväntar mig faktiskt en ursäkt nu.

   TS
Avatar Fallback

Re: Kvinnor och ickebinära i skogssektorn

Blivande snickare  
#515288
dotcom skrev:....utöver att du lägger på mig påståenden/tankar om än med ett frågetecken efter...

Du har sagt det själv..
dotcom skrev:En nystartad grupp med specifik målgrupp ”en naturlig mötesplats där kvinnor inom skogssektorn ...”
Önskar att det fanns en grupp för de övriga också!

dotcom skrev:... jag efterfrågade en könsförtryckande grupp av motsatt sortering.

dotcom skrev:... Tänkte mig snarare en grupp riktad bara till män och binära...

dotcom skrev:Jag känner mig nervärderad på grund av kön, ja.

Räcker det?
Sen om det inte är fast i lathet att du inte grundar en sån grupp själv så vet jag inte vad det är.

dotcom skrev:...Jag har personligen aldrig sett ner på någon för att hon är kvinna, herre gud (ja eller fru gud om så vill), min mor är kvinna, min syster är kvinna, min hustru är kvinna, mina döttrar är kvinnor, ska jag se ner på eller förringa någon av dem för deras könstillhörighet eller könsidentitet? Den tanken är mig främmande...

Det är bra. Men tyvärr är du inte ensam i skogen. Å långt ifrån alla kan säga samma sak med handen på hjärtat.
Därför behövs grupper som den du hittat var varken du eller jag har tillträde.

dotcom skrev:...Jag beklagar att du känner så och tycker personligen att du har en väldigt nedsättande ton....

Jag menar inte att vara nedsättande. Jag är bara starkt icke medhållande i dina tankegångar och därför debatterar.
Frågetecknet gör det till en frågeställning. En punkt skulle ha gjort det till en anklagelse.

Användarvisningsbild

Re: Kvinnor och ickebinära i skogssektorn

dotcom  
#515293
Blivande snickare skrev:
dotcom skrev:....utöver att du lägger på mig påståenden/tankar om än med ett frågetecken efter...

Du har sagt det själv..
dotcom skrev:En nystartad grupp med specifik målgrupp ”en naturlig mötesplats där kvinnor inom skogssektorn ...”
Önskar att det fanns en grupp för de övriga också!

dotcom skrev:... jag efterfrågade en könsförtryckande grupp av motsatt sortering.

dotcom skrev:... Tänkte mig snarare en grupp riktad bara till män och binära...

dotcom skrev:Jag känner mig nervärderad på grund av kön, ja.

Räcker det?
Sen om det inte är fast i lathet att du inte grundar en sån grupp själv så vet jag inte vad det är.

dotcom skrev:...Jag har personligen aldrig sett ner på någon för att hon är kvinna, herre gud (ja eller fru gud om så vill), min mor är kvinna, min syster är kvinna, min hustru är kvinna, mina döttrar är kvinnor, ska jag se ner på eller förringa någon av dem för deras könstillhörighet eller könsidentitet? Den tanken är mig främmande...

Det är bra. Men tyvärr är du inte ensam i skogen. Å långt ifrån alla kan säga samma sak med handen på hjärtat.
Därför behövs grupper som den du hittat var varken du eller jag har tillträde.

dotcom skrev:...Jag beklagar att du känner så och tycker personligen att du har en väldigt nedsättande ton....

Jag menar inte att vara nedsättande. Jag är bara starkt icke medhållande i dina tankegångar och därför debatterar.
Frågetecknet gör det till en frågeställning. En punkt skulle ha gjort det till en anklagelse.
Precisera då vad i mina tankegångar du finner motbjudande? Är det att jag anser att vi oavsett könstillhörighet är varandras jämlikar och skall värderas lika utifrån kunskap, färdighet och kompetens?
Eller är det att jag tycker att vi i ska ha en rak kommunikation om vi känner oss obekväma, i detta fall då att jag anser det vara fel väg att gå att skapa ett forum som könsdiskriminerar och bygger murar istället för att kommunicera?
Är det inte så att du läser in något som inte finns mellan raderna? Jag kan förstå om min kommunikativa förmåga haltar, det ber jag om ursäkt för, mitt skriftspråk kan ibland vara både kargt och strävt. Kanske en kvarleva av för många år instängd för mig själv i en norrländsk huggarhjälm eller senare, skogsmaskinshytt. Kanske bara ren ohövlighet. Jag förtydligade i alla fall senare i tråden att jag avsåg raljera med min efterfrågan om en grupp med motsatt diskrimineringsgrund.

   TS
Avatar Fallback

Re: Kvinnor och ickebinära i skogssektorn

röjar kalle  
#515297 Säga vad man vill du är ingen norrländsk skogshuggare.Inte med den förmågan att debattera nä här har vi att göra med skicklig provokatör.Hatten av för en skicklig yrkesmän i provokationen ädla konst. :-bd

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).