/Niklas
Senast redigerad av Niking lör 28 apr 2018, 10:41, redigerad totalt 1 gång.
/Niklas
ulf 1 skrev:de latinska namnen är ofta en bra definition på vad det rör sig om för växt, contorta kommer från contorted, vilket betyder förvriden ...
erikl skrev:Prova att skriva in ”translate Ulf 1” på Google [emoji23]
ulf 1 skrev:är huvet dumt får plånboken lida .. jag har snart hela sommaren bokad i min lilla stuga med utedass, den har varit uthyrd varje helg sen i julas när jag la ut den, utan problem kommer den att ge mig 50-100tusen om året, tillväxten i skogen (som rymmer minst 3 stugor till utan att det skulle störa de andra) skulle om det var optimalt ge ett netto på 10tusen om året .. någon som tror ett hygge med efterföljande contortaplantage skulle locka till sig gäster till mina stugor .... 4x50x70 =14 miljoner .. ni luras att spela i en annan liga, när ni utnyttjas av skogsindustrin, gärdsgårdsserien ... men alla får givetvis göra vad dom tycker är bäst för sin ekonomi, vi lever i ett fritt land, med ormar under varje sten, så lycka till med de kompisar ni valt, dom hälsar ju i alla fall på vart 25 år, se till att ha kaffe hemma ..
T Landström skrev:ulf 1 skrev:är huvet dumt får plånboken lida .. jag har snart hela sommaren bokad i min lilla stuga med utedass, den har varit uthyrd varje helg sen i julas när jag la ut den, utan problem kommer den att ge mig 50-100tusen om året, tillväxten i skogen (som rymmer minst 3 stugor till utan att det skulle störa de andra) skulle om det var optimalt ge ett netto på 10tusen om året .. någon som tror ett hygge med efterföljande contortaplantage skulle locka till sig gäster till mina stugor .... 4x50x70 =14 miljoner .. ni luras att spela i en annan liga, när ni utnyttjas av skogsindustrin, gärdsgårdsserien ... men alla får givetvis göra vad dom tycker är bäst för sin ekonomi, vi lever i ett fritt land, med ormar under varje sten, så lycka till med de kompisar ni valt, dom hälsar ju i alla fall på vart 25 år, se till att ha kaffe hemma ..
Vad har detta med Contorta och gallringsfritt????