Socialt (mer om oss)

Hundar

1170 inlägg 264999 visningar 66 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Hundar

totte  
#49437 Hunden klarar sig nog, det går över rätt snabbt för dom som regel, men i början kan dom va förskräckligt nere. Usch ja, man blir rent sorgsen bara att läsa om det.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Hundar

swe#kipp  
#49440 tungt att ta bort sin vän, jag har tre hundar själv två Leonberger hanar och en blandras som är min äldsta hund men jag väntar på att ta min en lejon hane till doktorn för en check av ett fram ben som han är halt i och är rädd att det kan vara slutet för honom han är jätte med sina 80kg men är lika snäll och kramgo som han är stor ,,,,
han är dessutom min sons fyrbenta snuttekudde :)

Användarvisningsbild

Re: Hundar

Torparn79  
#49457 -> nutte:
jag beklagar verkligen sorgen samtidigt som jag är övertygad om att du kommer att känna att du gjorde rätt, kanske inte imorgon eller i övermorgon men om nå´n vecka så känns det säkert bättre.

se det som en välgärning, beslutet som du tog. du har ju avkortat lidandet för din kamrat och det är väl bättre att dom får gå hädan i tid än att dom ska lida i flera månader/år...
vi har ju faktiskt den möjligheten och den ska vi ta vara på, minnet av en jycke som kämpar för att klara av dagen är inget jag vill ha som sista minne av min kompis.

har ett antal hundkompisar som har fått kämpa för länge, -"han är ju piggare idag" är en alltför vanlig kommentar hos hundägare med gamla och sjuka hundar. det är ju tyvärr så att många hundägare älskar ihjäl sina kamrater och dom får lida i onödan.

jag vet att jag sticker ut hakan ordentligt här men se avslutet som början på nå´t annat.

Avatar Fallback

Re: Hundar

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#49465 hej nutte! , man får beklaga att din vovve ...fick sitt avslut ..detta är fruktansvärt ..för mig var det skitjobbigt

Avatar Fallback

Re: Hundar

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#49475 jag ÄR helt övertygad om att ja gjorde rätt, kanske det tillåme blev en vecka i senaste laget, inte för att hon har varit SÅ dålig men det har märkts på muskler å pälsen framför allt... Veterinären vi va till när vi fick diagnosen (nån månad sen) att det var juvercancer så blev man direkt inställd på att ta bort henne, men eftersom det finns olika cancer sorter å så, så ville vi inte ta bort henne direkt för man vet ju inte, det kan ju ha tagit 2 år innan den märkst av, nu blev det ju inte så... men själva knölen har inte växt så troligen har enligt denna veterinären, cancern spritt sej innåt å in i magen/lungor osv... så hon är på rätt ställe nu....

Å tomt blir det, Dizel (hanhunden) är lite vilse just nu det märks, han saknar henne å det förstår ja, dom har varit som bill å bull i 3 år å dizel har nog inte varit utan zelda mer än när han gått valpkurs å lite sånt...

vi har bestämt att vänta lite innan vi ev skaffar en ny jycke så han får bygga på självförtroendet å just det att vara själv...
bildpå zelda.jpg
bild på fröken när hon va på topp...
bildpå zelda.jpg (11.05 KiB) Visad 574 gånger


å det här är nått som inte kommer gå över på direkten, hade en katt som blev överkörd för nått år sen å den kommer ofta tillbaka i minnet å den va kanske 2 år... zelda har ja haft i 8 av hennes 9 år å ja kommer Aldrig glömma henne, det är ja säker på.....
Å tack alla för medlidandet ja vet att ja inte är ensam om att haft me detta å göra å ja önskar att ingen skulle behöva göra det heller....

Avatar Fallback

Re: Hundar

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#49478 jag tror inte heller att du glömmer denna jycke i första taget ...det händer ofta för mig fortfarande att jag "tittar" efter hunden ibland och börjar undra för mig själv om jag är galen ?? ...men rutiner i många år sätter nog en del spår i huvet på en , speciellt typ ..läggdags ...när man låser och larmar verkstan o.s.v ... så nog blir man påmind alltid :sad:

Användarvisningsbild

Re: Hundar

MickeBM  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#50367 Nu har vi slagit till på en hund till, ska hämtas på fredag. :smile:
En Leonbergertik på 13 veckor.
Tjejen har sen tidigare ett litet trassel...

Användarvisningsbild

Re: Hundar

swe#kipp  
#50368 MickeBm vart kommer hunden (lejonet) ifrån för kennel ??
sambon sitter i styrelsen för svenksa leonberger klubben, så det är en ras det pratas om rätt mycket här hemma och vi har två hanar själva !!
trevliga hundar :D (oftast) lite döva ibland dock :P

Användarvisningsbild

Re: Hundar

MickeBM  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#50371 Den kommer inte från en kennel utan ifrån en privatperson som har 2 lejon.
Dom bor utanför Heby.
Vi fick nys om valparna iom att tjejen är släkt med dom, ingift på nåt vis. :smile:
Tydligen så har ägarens syster en kennel för lejon nånstans i Hebykrokarna.
Vad kul, då har ni garanterat mycket kunskap om rasen. :smile:
Vi ville ha en hane, men fanns bara tikar kvar, men den verkar jättetrevlig. :smile:
Ja, det är erfarenheten jag har, har alltid velat ha en.
Döv är trasslet vi har hemma nu också, minst sagt. :lol:

Användarvisningsbild

Re: Hundar

totte  
#50377 Man får gratulera, kul att höra. Hoppas nu det blir en fin jycke, dom Leonberger jag har träffat har varit mycket trevliga. Det blir som lite storleksskillnad jämfört med "koppelfransen" på bilden ovan :lol:

Användarvisningsbild

Re: Hundar

swe#kipp  
#50385 kan kenneln heta "lilla-äventyret" ??

Avatar Fallback

Re: Hundar

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#50408 tjenixen! oj vad skoj ! med en jycke , man får önska "micke BM" all lycka :smile: , och är man bara 13 veckor så har man rätt att vara lite stökig ..kanske :-bd och det är ju så j-vla gott med stora nallar :geek:

Användarvisningsbild

Re: Hundar

MickeBM  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#50464 "Totte"
Tackar! :smile:
Ja, det får man hoppas, tvivlar iofs inte på att det blir en fin hund. :grin:
Mor och far var väldigt trevliga, bra utgångsläge.
Minst sagt, kommer nog se smått kul ut med dom 2 tillsammans. :lol:

"Swe#kipp"
Jag vet faktiskt inte vad kenneln heter, ska försöka komma ihåg att fråga när vi hämtar valpen.

"Spindeln"
Tack för lyckönskningen!
Ja, alla gånger, inom vissa gränser.
En bekant till en kompis fick en soffa och ett bord uppätet av ett ungt lejon, troligtvis understimulerad men ändå... :D
Verkligen, har längtat länge efter att skaffa hund igen.
Kan inte bli fredag fort nog. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Hundar

swe#kipp  
#50472 Ett par bilder på mina Lejon och min lilla tiger :)




Användarvisningsbild

Re: Hundar

MickeBM  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#50474 :-bd

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar