Vad är de precis till vänster om den stora grå kåpan med röd o svart knapp?
gnisten83 skrev:Detta är underspänningsskyddet då och sen inte drar fattas antingen en fas eller fler eller är de lindningsbrott på spolen, i de senare fallet är motorskyddet kass och måste ersättas med ett helt nytt.
Om du hade hittat en ny spole är de bytbart men modellen är troligen utgången för länge sen.
De går troligen riva bort spolen med tillbehör o köra utan men då är den inte CE godkänd längre och därmed även farlig i vissa lägen
Göt skrev:Såg att FAXE har reservdelar på sin hemsida
totte skrev:Om du nu avser att sälja den, som jag har för mig att du skrev, så finns det inte plats för några "redneckreparationer". Säljer du den ska den ha ett korrekt fungerande motorskydd med nollspänningsutlösning.
donky-kong skrev:gnisten83 skrev:Detta är underspänningsskyddet då och sen inte drar fattas antingen en fas eller fler eller är de lindningsbrott på spolen, i de senare fallet är motorskyddet kass och måste ersättas med ett helt nytt.
Om du hade hittat en ny spole är de bytbart men modellen är troligen utgången för länge sen.
De går troligen riva bort spolen med tillbehör o köra utan men då är den inte CE godkänd längre och därmed även farlig i vissa lägen
Ja, jag kilade in en träflis och vevade runt lite eltejp (här kan elöverkänsliga och elektriker sluta läsa)
Då funkade det.
donky-kong skrev:Något jag tycker är märkligt är att kapslingen till det gamla motorskyddet var IP54 (dammskyddat och striltätt)..
Känns ju som om faxe kunde kostat på den ett skydd som stod emot väder lite bättre.
Och sedan är det ju märkligt att en startar diverse gamla maskiner med motorskyddet, det rekommenderas ju e