Skotare

Kran Gremo 950

4 inlägg 2061 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Kran Gremo 950

forest.  
#50132 Behöver hjälp med att fixa kran inställningen på Gremon går som en kråka nu :(
om någon här som kör en gremo 950 o kan kolla och skriva in en bra kraninställning här så vore det toppen



   TS
Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: Kran Gremo 950

skogsjan695xl  
#50135 vad är det för dator i gremo? finns ju ofta orginal inställningar som man kan ta, och sen går det sakta kan man ju bara öka maxströmen.

Avatar Fallback

Re: Kran Gremo 950

forest.  
#50143 är KGK HTC/PVC

   TS
Användarvisningsbild

Re: Kran Gremo 950

skogsjan695xl  
#50154 okey, det är nog samma vi hade i skogsjan skotaren, men jag körde den så sällan så jag kommer inte riktigt ihåg hur man gjorde, jag brukar dock på alla andra kranar ställa minströmmen så lågt det går, maxströmmen har en tendens att stå i bott för det går för sakta, men men.
Startrampen ställer jag rätt låg så kran startar så fort man drar i spaken, sen vill jag gärna ha stopprampen rätt så hög på vissa funktioner iaf, för att få en mjukare inbromsning då man ´´släppper´´ spaken. Typ svängen och utskjutet.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).