sön 04 feb 2018, 13:30#495910
Brorsan skrev:Välkommen till Telia.
Just nu är det många som ringer.
Du är placerad i kö.
Din plats är..........68 beräknad väntetid 48 min.
Mycket senare
Du kopplas nu fram..........klick samtalet bryts 😈
Olle
Detta var jag med om, jag skulle minska mitt teveabonnemang från paket stor till Lagom...
Ringer och knappar mig fram till uppsägning av abonnemang, kö på 45 min, anade detta därför ringde jag när jag satte mig i bilen på väg hem, nu har jag ett ställe på vägen hem där mottagningen är dålig och ibland kan samtalet brytas, men jag chansade. Givetvis bröts samtalet.
Ringer upp igen, när jag knappat mig fram till uppsägning får jag meddelandet "Det är många som ringer just nu och vi kan inte ta emot ditt samtal, var vänlig försök en annan gång"
Tror dom skulle stänga telefontiden typ två timmar senare, så det är väl bra att dom inte tar in mer samtal än vad dom kan ta emot, men lite frustrerande var det ju.
Provade att ringa igen och knappade istället in att jag ville nyteckna abonnemang, " du är nr XX i kö beräknad tid 15 min" Jag la på för jag har varit med om detta innan (kan dock vara annat bolag vet att visat körde samma sak) och anade att om jag kom fram och framförde mitt ärende skulle dom bara koppla mig vidare till "rätt" avdelning och jag skulle hamna i megakön...
Själv tycker jag det är riktigt uselt och genomskinligt av Telia (och alla andra bolag) som aktivt gör det svårare att säga upp abonnemang men ser till att nyteckning skall gå fort och lätt...
Såg på deras hemsida att man lätt kunde nyteckna abonnemang eller utöka om man loggade in på "Mina sidor" men ville man minska / säga upp så blev man bra hänvisad till att ringa kundtjänst och därmed hamna i megakön....
Glöm inte att bromsen är fartens värsta fiende!! SLÄPP ALDRIG GASEN!! // Zixten