Socialt (mer om oss)

Oturstråden.

76 inlägg 19562 visningar 16 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Oturstråden.

ananders  
#495706 Hantverkare är ju ett kapitel för sig själv.

Försöker just nu få fatt i elektriker, snickare och målare och jag har kontaktat 3 till 4 st av varje.
Inga stora jobb förutom för målaren
Alla är pigga på att åta sig jobbet och ber att få återkomma för att komma och titta på jobbet men
när man lagt på luren är tystnaden total.
Jag har försökt med lokala firmor som jag har hört gott om och rikstäckande firmor alla är dom
lika, eller är det bara jag som har otur eller trots allt är ointressant?

Elmia
Avatar Fallback

Re: Oturstråden.

frågande och vetande  
#495711 Du skulle kunna ringa tex sako och fråga hur många pipor som inte är krokiga, det är inte många. äldre vapen märks det ibland rätt tydligt på en även n del nyare. Att montera ljuddämparen efter loppet är ett måste. Hade aldrig lämnat pipan till någon som gängar med snitt

Avatar Fallback

Re: Oturstråden.

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#495714
ananders skrev:Hantverkare är ju ett kapitel för sig själv.

Försöker just nu få fatt i elektriker, snickare och målare och jag har kontaktat 3 till 4 st av varje.
Inga stora jobb förutom för målaren
Alla är pigga på att åta sig jobbet och ber att få återkomma för att komma och titta på jobbet men
när man lagt på luren är tystnaden total.
Jag har försökt med lokala firmor som jag har hört gott om och rikstäckande firmor alla är dom
lika, eller är det bara jag som har otur eller trots allt är ointressant?

Bara beklaga, så här års brukar de va lugnare men de senaste året har varit smått hysteriskt med jobb på industrier så de finns dåligt med tid över till privatkunder för oss iaf

Användarvisningsbild

Re: Oturstråden.

Vardon  
#495720
halvproffs skrev:Ja jäklar, den tråden har jag missat och även där är kedjorna oftast 3-4 dm för korta. Största problemet var att få dem att fixa till så det blev rätt.

Hade Viasat som det var lite krångel, kommer inte ihåg vad det var så jag nappade på ett erbjudande från Canal digital dom 6 första månaderna gratis. Naturligtvis kommer första inbetalningen efter två veckor. Bara att sätta sig i telefonkö och påtala deras fel och dom ursäktar sig och att det ska vi rätta till! I hel...te heller att dom gör det! Efter kanske ytterligare 6-7 samtal med telefonkö ordnas det upp.
En kompis (jo jag har faktiskt sådana :grin: ) beställde Canal Digital helt klart med installering så det var bara att slå på tv-n. Tog drygt ett år innan det var klart. Blev med massor av samtal för det enda som hände var att inbetalningskorten ramlade in.
Man förstår ju varför Psykiatrin är fullkomligt överbelastad.


Ungefär samma erfarenhet fast med viasat. Efter en månad med oräkneliga telefonsamtal så kom de fram till att de inte kunde leverera. Gissa om det kom en räkning.

Canal digital koppla in och funka direkt. Aldrig mera viasat för mig :-)

Avatar Fallback

Re: Oturstråden.

nattuggla86  
#495724 Problemet med hantverkare är inte att dom inte hinner. Utan att dom säger att dom hinner men inte gör det. Fick man bara information om att de inte hinner hade det varit lugnt.

Likadant med verktygsmakare. Försökte i veckan få ett besked om när ett verktyg på jobbet kunde vara tillbaka. Inget exakt datum, men typ vecka lite på ett ungefär. Jag fick som svar att det blir inte gjort i helgen iaf. Sen kunde dom inte svara på om dom hann under veckan. Med viss frustration frågade jag om dom hann närmaste månaden. ”Jag vet inte, men det tror jag”..... ridå.

Kunden blir superglad när jag svarar att ert verktyg är kaputt och det kommer bli fixat någon gång.

Avatar Fallback

Re: Oturstråden.

Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#495738 Den här tråden verkar vara gjord för mig.
Hade renoverat växellådan på en Volvo 430
Vid slutmonteringen, lyckades växelspaksknoppen (bakelit med ingjuten mutter ) rulla ner vid växelspaken.
Omöjlig att få upp igen
Bara att börja om från början och göra ätt

Avatar Fallback

Re: Oturstråden.

MDin  
#495744
ananders skrev:Hantverkare är ju ett kapitel för sig själv.

Försöker just nu få fatt i elektriker, snickare och målare och jag har kontaktat 3 till 4 st av varje.
Inga stora jobb förutom för målaren
Alla är pigga på att åta sig jobbet och ber att få återkomma för att komma och titta på jobbet men
när man lagt på luren är tystnaden total.
Jag har försökt med lokala firmor som jag har hört gott om och rikstäckande firmor alla är dom
lika, eller är det bara jag som har otur eller trots allt är ointressant?


I somras beställde jag en brunnsborrare, fick en offert som jag accepterade. Efter någon vecka ringde jag och frågade när dom kommer, fick svaret "det tar några veckor". Nu har det gått över ett halvt år[emoji49] Skulle dom komma nu får dom åka hem igen🤥

Avatar Fallback

Re: Oturstråden.

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#495749
nattuggla86 skrev:Problemet med hantverkare är inte att dom inte hinner. Utan att dom säger att dom hinner men inte gör det. Fick man bara information om att de inte hinner hade det varit lugnt.

Sen har vi kunder som inte lyssnar när man säger att de är dåligt om tid och att inte kan fatta att jag är uppbokad o inte har tid när de passar dom utmärkt i morgon :roll:

Avatar Fallback

Re: Oturstråden.

nattuggla86  
#495769
gnisten83 skrev:
nattuggla86 skrev:Problemet med hantverkare är inte att dom inte hinner. Utan att dom säger att dom hinner men inte gör det. Fick man bara information om att de inte hinner hade det varit lugnt.

Sen har vi kunder som inte lyssnar när man säger att de är dåligt om tid och att inte kan fatta att jag är uppbokad o inte har tid när de passar dom utmärkt i morgon :roll:
Det finns säkert en hel del sådana, men fortsätter de tjata och du ger efter tycker jag nog de får skylla sig själva när du inte hinner sen [emoji3]

Användarvisningsbild

Re: Oturstråden.

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#495910
Brorsan skrev:Välkommen till Telia.
Just nu är det många som ringer.
Du är placerad i kö.
Din plats är..........68 beräknad väntetid 48 min.


Mycket senare
Du kopplas nu fram..........klick samtalet bryts 😈
Olle


Detta var jag med om, jag skulle minska mitt teveabonnemang från paket stor till Lagom...
Ringer och knappar mig fram till uppsägning av abonnemang, kö på 45 min, anade detta därför ringde jag när jag satte mig i bilen på väg hem, nu har jag ett ställe på vägen hem där mottagningen är dålig och ibland kan samtalet brytas, men jag chansade. Givetvis bröts samtalet.
Ringer upp igen, när jag knappat mig fram till uppsägning får jag meddelandet "Det är många som ringer just nu och vi kan inte ta emot ditt samtal, var vänlig försök en annan gång"
Tror dom skulle stänga telefontiden typ två timmar senare, så det är väl bra att dom inte tar in mer samtal än vad dom kan ta emot, men lite frustrerande var det ju.

Provade att ringa igen och knappade istället in att jag ville nyteckna abonnemang, " du är nr XX i kö beräknad tid 15 min" Jag la på för jag har varit med om detta innan (kan dock vara annat bolag vet att visat körde samma sak) och anade att om jag kom fram och framförde mitt ärende skulle dom bara koppla mig vidare till "rätt" avdelning och jag skulle hamna i megakön...

Själv tycker jag det är riktigt uselt och genomskinligt av Telia (och alla andra bolag) som aktivt gör det svårare att säga upp abonnemang men ser till att nyteckning skall gå fort och lätt...
Såg på deras hemsida att man lätt kunde nyteckna abonnemang eller utöka om man loggade in på "Mina sidor" men ville man minska / säga upp så blev man bra hänvisad till att ringa kundtjänst och därmed hamna i megakön....

Användarvisningsbild

Re: Oturstråden.

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#495911
ananders skrev:Hantverkare är ju ett kapitel för sig själv.

Försöker just nu få fatt i elektriker, snickare och målare och jag har kontaktat 3 till 4 st av varje.
Inga stora jobb förutom för målaren
Alla är pigga på att åta sig jobbet och ber att få återkomma för att komma och titta på jobbet men
när man lagt på luren är tystnaden total.
Jag har försökt med lokala firmor som jag har hört gott om och rikstäckande firmor alla är dom
lika, eller är det bara jag som har otur eller trots allt är ointressant?


Ja, hantverkare verkar vara ett speciellt kapitel... jag väntar på prisuppgift på att byta expansionskärl till pannan, ringde och påminde en eller två gånger, men han har inte ringt tillbaka, var ju en av de anställda jag pratade med, så det var väl en som inte engagerar sig... detta är 5 - 6 årsen nu så jag tror han har glömt... och skulle han ringa så är det försent, ringde en annan firma som fixade det, tog nog under två veckor från första kontakten med dom.

Avatar Fallback

Re: Oturstråden.

Robertberg  
#495925 Gällande telefonköer, när syrran åkte mycket tåg ringde hon alltid till SJ:s nummer för företag för att boka biljett. Då kom hon visst fram snabbare.
Om hon blev ifrågasatt så var det bara att spela dum och ovetandes..

Avatar Fallback

Re: Oturstråden.

Brorsan  
#496607 Så här blev det när jag slog igen ytterdörren. Nytt låshus kostade 1600:- dåligt att det inte håller mer än 20 år [emoji12] .

Användarvisningsbild

Re: Oturstråden.

JensSkoog  
#496608
Brorsan skrev:Så här blev det när jag slog igen ytterdörren. Nytt låshus kostade 1600:- dåligt att det inte håller mer än 20 år [emoji12] .
20180206_230102.jpg

Var det svensktillverkad och köpt på Biltema :mrgreen: :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Oturstråden.

stefanm  
#497640 En tråd för mig! Jag har min systers gamla skoter stående i garaget eftersom den behövde ny magnapull och få lagat insugsgummi och lite annat smått och gott. Det enda bra med den är att den har varit mycket lättstartad. Tills nu. Allt är bytt och inget har gjorts med motorn men den vägrar starta.
Jag skottade av garagetaket tidigare i veckan. Eller rättare sagt, tio kvadratmeter av det innan spaden gick av.
Jag fick ordning på ryggen i onsdags efter en längre tid av värk från mina buktande diskar i ryggen och många besök hos olika kiropraktorer. I fredags halkade jag och vred mig så allt hamnade fel igen.
På väg hem från jobbet i morse tändes motorlampan i bilen och den ger felkod för partikelfilter samt sänkt motoreffekt. Bilen, en Volvo v50 från 2012, har självrengörande partikelfilter så nånting är knasigt någonstans. Bilen verkar vara ett riktigt måndagsexemplar som har kostat många slantar i reparationer.
Vi har haft fel på elpatronen i huset men fick det slutligen lagat i januari efter många besök av elektriker och vvstekniker. I dag väckte frun mig och berättade att vi har fått vattenskada för att det (mest troligt) har gått sönder ett vattenrör i golvet till ett element så taket på nedervåningen är blött. Bara att stänga av och tömma pannan, tänker nu byta uppvärmning.

Så, det är vad som hänt den senaste veckan. Tragiskt nog känns det lite som vardag, de senaste åren har varit fyllda av problem. Jag har exempelvis köpt en ny röjsåg som gick sönder efter tre timmar. Den nya motorsågen var bättre, den höll hela tre dagar. Fick det naturligtvis fixat på garanti men det är så irriterande när man inte kan jobba på som tänkt och måste lägga tid på få saker lagade.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).