Skotare

Hemek 350

34 inlägg 31706 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Hemek 350

Lindqvist  
#288578 Gratulerar Kocken12 till din fina maskin jag blir riktigt avundsjuk hur den var i fint skick jag har ju en Hemek 650 som nu har en kugg av i växellådan.

Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: Hemek 350

JohannesG  
#494627 Funderar lite på hur drivrullen på vagnen är infäst? På skogsvagnar idag är armen och drivmotorn fäst i boggivaggan så att den följer pendlingen. Tror även det är så på blondinen, även om den är mekanisk. Men jag tycker det ser ut som att rullen sitter fast i ramen och inte i vaggan, stämmer detta. Hur följer den i så fall efter boggin? Bar en fundering som slog mig när jag snubblade över en bild på en Hemek.

Avatar Fallback

Re: Hemek 350

AKKAMAAN  
#494639 Cylindern som trycker ner drivrullen sitter i en ram som sitter i boggin. Drivrullen kan flexa "sidledes" samt upp och ner via en drivknut på axeln...
1517261180_hemek_alldriv_boggi.jpg

Användarvisningsbild

Re: Hemek 350

braveheart  
#495934 drivrullens axel går till drivaxel lådan som sitter i vangnen styrs sen av kraftuttaget knutarna bör smörjas regelbundet även lager bocken till kolven

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).